• Remos

Flyga på natten med små barn.....

Hej alla ni som flugit mycket med era barn! Jag och min man har bokat en 2 veckors resa till Grekland med våra två barn, 4 och 6 år gamla. Från början var avresetiden kl 6 på morgonen vilket passade oss utmärkt, men nu har det blivit ändrat så att vi flyger kl 22 på kvällen. Hemresetiden är ännu värre, flyget lyfter kl 03!!! Har ni några tips och råd angående att flyga med barn på dessa tider? Jag inbillar mig att det kommer att bli apjobbigt, men jag kanske ser problem som inte finns? Funkar det eller skulle ni boka om till ngt annat?

• Svar på tråden Flyga på natten med små barn.....
  • anyXX

Jag har flugit ensam med vår dotter ett par gånger till min syster som bor i Belfast. vi kommer ofta fram sent men det har gått bra 2 ggr hittills :) Flyger igen imorgon och då åker vi från skavsta 20.25. I dublin får vi vänta en timme på bussen och är framme i belfast 1.25... dottern somnar en del på flyget och i bussen. dagen efter är hon rätt seg (jag också!) men det får man tänka på och inte planera värsta tflykten första dagen. Hon är 4 nu och vr 2,5 första gången vi flög såhär. Tror ite ni ska fundera så mycket på det!

flicka 2008 & pojke 2010
  • Remos

anyXX: ja, vi kommer att vara framme på hotellet vid 4-tiden på morgonen så nog lär man vara seg alltid.... Men vi vill ju verkligen åka till just detta ställe för hotellet verkar kanon :)

• canmamma

Jag tycker att det är lättare att flyga på tider när barnen sover. Behöver inte sysselsätta och underhålla hela tiden. Visst kan det bli lite jobbigt innan och efter med trötta barn som kanske inte orkar riktigt, men själva flygningen är lättare. 

• Remos

Canmamma: jo, det kan jag hålla med om.... Men hur sjutton ska VI VUXNA orka dagen efter? För vi lär ju knappt sova nåt alls!

• annhu521

Vi har flugit med vår son på natten flera gånger. första gången var han 11 månader och andra gången 2 år. Nattflygningen är betydligt lättare än dagflygning har jag upplevt. Vår son sov mycket och fanns sig i busstransfer och annat utan problem. Ipaden som vi hade med för att visa film för honom tog vi inte ens fram. Lycka till!

• anyXX

Jag tycker ni ska åka, tror inte det blir några problem. Del sover de säkert en del och dels kommer de tycka att  det är spännande att flyga om de inte är så vana vid det.  Ett tips är att ta med en vagn till den lilla, även om  han/hon inte åker vagn i vanliga fall kan det vara skönt att vila i vagnen och ni slipper bära hel tiden.

flicka 2008 & pojke 2010
  • canmamma
    Remos skrev 2012-04-02 16:31:31 följande:
    Canmamma: jo, det kan jag hålla med om.... Men hur sjutton ska VI VUXNA orka dagen efter? För vi lär ju knappt sova nåt alls!
    Nu kommer jag att låta stöddig och det är inte alls min mening för jag brukar själv gå och oroa mig innan varje flygning (för då går det ju alltid över förväntning!). MEN ni är ju faktiskt två. Ni kan turas om att vila och ta hand om barnen och det handlar bara om en natt i vardera riktning och någon av kommer säkert att kunna blunda någon timme. Kaffe i massor och lite nya serietidningar/leksaker så kan ni ta itu med semestrandet på alvar när ni lurat lite. Det kommer att gå jättebra.
  • Remos

Tack! Jag behöver verkligen lite peppning eftersom jag är en sån som ofta oroar mig i onödan.... Jag hade ju liksom en plan för resandet och nu får jag planera om.... Jobbigt det där! Hahaha.... :)

• anyXX
    Remos skrev 2012-04-02 16:48:12 följande:
    Tack! Jag behöver verkligen lite peppning eftersom jag är en sån som ofta oroar mig i onödan.... Jag hade ju liksom en plan för resandet och nu får jag planera om.... Jobbigt det där! Hahaha.... :)

Haha ja sån är jag också :) Men era barn är ju så stora att de kan leka rätt bra om ni sitter i varsin solstol och turas om att hålla koll! Ha det så bra :)
    flicka 2008 & pojke 2010
Svar på tråden Flyga på natten med små barn.....