• stockholmare

Min man kallade mig Polsk hora

Igår hade jag lite tråkigt och bestämde mig för att sminka mig. Gör det nästan aldrig numera. Körde på med foundation, puder, rouge, kajal, mascara och en ljust lila ögonskugga. Inte jättemycket av någonting, och jag tyckte själv att jag såg ovanligt pigg och fräsch ut.

Den första kommentaren jag får av min man är - Har du fått gulsot? Brydde mig väl lite grann så jag gick faktiskt och torkade bort allt från huden. En stund senare vräker han ur sig att jag ser ut som en Polsk hora som fått en snyting på vardera öga. Jag blev sjukt ledsen, trots att vi ofta skämtar med varandra och har varit gifta länge.

Det var verkligen inte mycket smink! Hur skulle du reagera på liknande kommentar??   

• Svar på tråden Min man kallade mig Polsk hora
  • Anonym

Skulle frågat han om han har stora erfarenheter av polska horor.

• Anonym

Jag hade funderat på om jag var så bra på att sminka mig själv som jag trodde. Om någon skämtar om att man fått gulsot så tänker jag att man har helt fel färg på underlagsminket. Det ska ju inte synas att man har något smink. Sen är lila ögonskugga till vardag svårt att få snyggt. Visst var det en onödig kommentar men han skämtade kanske bara?

• Anonym

Jag hade frågat honom vad han tjänar på att säga så? Om han mår bättre av att göra dig ledsen?

• ElectroDiva

äsch,, hade bara fnyst av honom, typ sagt- jaså har du bekantat dig med såna?

Min syster sminkade mig en gång , massa bronzepuder och lilablå skugga, fick genast kommentaren polskt luder.

Men du kanske använda dig av fel foundation?
    och färgglada ögonskuggor är lite svårt att få rätt om man inte är van.
    Och du kanske använder mer smink än vad du berhärskade ?

Han kanske inte är van att se dig med smink och bara skojade och så tog du åt dig.
    Jag och min sambo har själva ganska grov humor mot varann.

Försök att skaka av dig kommentaren.. jag jobbbar med makeup och har många gånger testat nya upplägg och färgkombinationer, fått massa elaka kommenterar, men jag bryr mig inte längre :)
    Jag vågar ialllafall gå runt med det , och det säger ju mer om deras självförtroende än mitt. 

• Erkens mamma

Nej det tycker inte jag var en ok kommentar till någon man är gift med. Man kan säga saker på olika sätt.
    Om han inte tyckte att det var fint hade han kunnat säga det på ett betydligt bättre sätt. Jag hade också blivit ledsen. 

• Anonym
    Erkens mamma skrev 2012-04-02 18:04:11 följande:
    Nej det tycker inte jag var en ok kommentar till någon man är gift med. Man kan säga saker på olika sätt.
    Om han inte tyckte att det var fint hade han kunnat säga det på ett betydligt bättre sätt. Jag hade också blivit ledsen. 
    Håller med. Inte ok. 
  • Anonym

Jag hade bara skrattat och sagt.. Ja älskling jag e din polska hora.. sedan hade jag gått och tagit på mig ett par snygga kläder och gått ut en runda på stan el hem till en vän för att fika.

• Anonym

Kanske såg du ut som en prostituerad? Gillar inte hans rasistiska synsätt, varför just polsk? Har han k****at en polsk prostituerad?

Kanske var han svartsjuk? Nu när du sminkade dig mer kanske någon annan man skulle lägga märke till dig?

• Anonym

Min sambo kallade mina vinröda gardiner med lite pärlor i från Indiska för porrgardiner en gång,men jag blev inte sur, han skojade ju. Fast att bli kallad hora är ju skillnad...

• Lemonysnickets
    Anonym skrev 2012-04-02 17:54:14 följande:
    Skulle frågat han om han har stora erfarenheter av polska horor.
    + 1
    Om man bäddar får man inte ligga!
Svar på tråden Min man kallade mig Polsk hora