• Anonym

Hamnat i fyllecell, syns det i brottsregistret?

Ska på arbetsintervjuv imorgon, och det är inom omsorgen så kan tänka mig att de vill se brottsregister eller vad det heter. 

Tyvärr så har jag under en kort tid hamnat i fyllecell två gånger. Första gången var jag inte ens full, men jag satt på en trappa för att ta av mig mina klackskor för jag hade skavsår och polisen kom och ansåg att jag var skitfull och att jag sov? Och när jag väl kom in till polisen fick jag tömma fickorna, och där fanns det värktabletter av lite starkare slag och antibiotika, jag hade en infektion i underlivet, där av tabletterna, och därav varför jag knappt drack den kvällen. Men då var jag tydligen självmordsbenägen också enligt dom, och fick snällt sova kvar. Andra gången var jag full, men inte alls i närheten av aspackad, och bråkade med mitt ex. Han sa till polisen att jag tänkte ta livet av mig (varför vet jag inte) och jag vart arg och slog till honom med tröjan och då tog polisen mig. 

Nog allt för att jag inte var as full dom gångerna eller gjorde fel, så har jag bestämt mig för att inte dricka alkohol på ett bra tag. Har tagit väldigt illa vid mig av hur polisen behandlat mig.

Så, det finns ursäkter, men det är ju inget jag kan säga till en ev. arbetsgivare, och det är ju inte ens säkert att hon skulle tro på det. Så kommer det synas? 

• Svar på tråden Hamnat i fyllecell, syns det i brottsregistret?
  • tompatiger

Nej det kommer inte att synans i belastningsregistret då det är inte ett brott att vara onykter eller full som en kastrull.

Däremot har du med största sannolikhet blivit omhändertagen då du har varit så full att du kan ha varit en fara för dig själv eller andra - enkelt uttryckt LOBad.
    I vissa fall kopplas soc - beror lite på ålder, socialmiljö, återfall mm.

Saknar du recept på dina mediciner och de lyder under narkotikaklassade preparat så kan iofs dessa ligga till grund för något som kan hamna i belastningsregistret om du antigen erkänner eller blir dömd för dessa.
    (För övrigt så är nog den risken mer eller mindre obefintlig).

• Anonym
    tompatiger skrev 2012-04-02 19:17:15 följande:
    Nej det kommer inte att synans i belastningsregistret då det är inte ett brott att vara onykter eller full som en kastrull.

Däremot har du med största sannolikhet blivit omhändertagen då du har varit så full att du kan ha varit en fara för dig själv eller andra - enkelt uttryckt LOBad.
    I vissa fall kopplas soc - beror lite på ålder, socialmiljö, återfall mm.

Saknar du recept på dina mediciner och de lyder under narkotikaklassade preparat så kan iofs dessa ligga till grund för något som kan hamna i belastningsregistret om du antigen erkänner eller blir dömd för dessa.
    (För övrigt så är nog den risken mer eller mindre obefintlig).
    Tack för svaret!

Jag har recept på mina mediciner :) 
Svar på tråden Hamnat i fyllecell, syns det i brottsregistret?