• Havelina

Hur går det för er?

Hej alla! Hur går det för er andra, några bebisar på g? Någon mer som precis har / snart ska sluta jobba? Jag har BF 15 april och jobbar lite deltid hemifrån denna vecka och tänkte sluta helt sen. Just nu känns det superskönt, men jag är lite inställd på att gå över tiden och gå hemma och bara vänta och känna mig uttråkad så småningom.

• Svar på tråden Hur går det för er?
  • emla85

Hej! 
    Jag jobbar nästa vecka också, sen är det vila som står på schemat (tror jag ja). Hoppas innerligt att bäbisen kommer som beräknat, 30 april, för två veckor väntande hemma känns som att det räcker. Min dotter (3,5 år) föddes på bf+1, så förutsättningarna är goda :). Nu hoppas vi bara på lite varmare väder! /Emelie 

• Havelina

Och jag hoppas lite på att gå över tiden några dagar åtminstone så jag har ordentligt med tid att byta fokus från jobb och flytt till bebis!
    Ser din dotter fram emot att få ett litet syskon?

• chanella

Hej hej!

Jag slutade jobba redan i början av oktober pga hyperemesis och är så less på att vara hemma och vänta (mår fortfarande inte helt bra)... Min son är 2,5 år och längtar efter bebisen lika mycket som vi gör. Han leker bebis med sina mjukdjur, dom kräks och bajsar för jämnan så det är redan mycket torkande och bytande här ;)

Havelina: Blir det ditt första barn?

Emelie: Då kanske vi hamnar på bb samtidigt, Sös?

Glad påsk!
    /Maria

• Havelina

Maria, vad mysigt att er son också längtar efter bebisen! Ja, vi väntar vårt första barn och det blir en liten pojke.

Jag läste i en annan tråd att en tjej ringt BB Stockholm idag el igår och att de sagt att det var fullt på alla sjukhus i Stockholm då. Hoppas verkligen att vi får plats någonstans i stan! Men man kanske borde vara öppen för att allt kan hända.

• Havelina

Nu har min slempropp börjat lossna och jag har förvärkar sedan midnatt ungefär. Någon annan som verkar ha bebis på gång?

Anna

• chanella

Kanske din bebis vill titta ut nu snart Skrattande

Jag har jobbiga förvärkar sen en dryg vecka men tror inte det är på g här riktigt än, är i v 36. Hade det tidigt förra gången också. 

Hoppas du får plats här i stan så ni slipper åka så långt. Och att allt går bra såklart! 

• Havelina

Tack! Värkarna är väldigt regelbundna, men har inte direkt blivit mer intensiva under dagen, så vi får väl se vad som händer.

Hur länge hade du förvärkar förra gången, Maria? Låter lite jobbigt.

• chanella

Tror det var från v 33-34 förra gången. Nu kommer det och går, är mest på kvällarna och om jag anstränger mig. Bada är jättebra men du har nog koll.

Hur går det, Anna?

• Havelina

Jag har fortsatt regelbundna värkar men med samma intensitet, ca 5 min mellan. Badade faktiskt precis och det var jätteskönt! På de flesta ställen verkar det stå att latensfasen normalt tar upp till 20 timmar, men det har ju gått längre tid än så för mig nu. Antar att det bara är att vänta och se..

Maria,
    Stannade dina värkar av efter v.34 sist eller kom bebisen då?

• chanella

Nej, jag hade till och från som nu men emellanåt var det för regelbundet för att vara så tidigt så jag blev ordinerad vila. Sen en vecka före BF drog det igång på allvar (hade så ont så jag skickade hem våra middagsgäster!). Vi klockade och var redo att åka in snart, då dog det ut på natten. Det var likadant tre dagar i rad, sen borta och jag var helt utmattad. På nästa mvc-kontroll (BF) visade det sig att jag hade havandeskapsförgiftning så kroppen orkade inte mer, Jag blev skickad direkt till sös, blev igångsatt och sonen kom BF+2. Önskar jag hade vågat ringa och fråga lite tidigare istället för att inte vilja vara till besvär.

Så tveka inte att ringa förlossningen, dom brukar vara snälla och hjälpsamma!

Svar på tråden Hur går det för er?