• Iris

Konfirmationspresent?

Vad ska man ge en 15-årig tjej i konfirmationspresent?

Hur mycket är en rimlig summa att köpa för?  

Det är min sambos systerdotter. Vi träffas inte ofta ca 1 ggr/år. Hon gillar mode, skönhet, att pyssla, dans och musik.

• Svar på tråden Konfirmationspresent?
  • Babyystar

Jag skulle nog ha köpt ett smycke eller typ ett presentkort.

• katalysator

Ett halsband, armband eller några lite finare hårspännen kanske? Presentkort är ju tacksamt, men jag tycker inte att det är bra att uppmuntra folk att konfirmera sig för pengarnas skull, så jag skulle hellre ge en mer symbolisk gåva. Runt 200 kr om jag var du, kanske lite mer om din sambo har bättre kontakt med henne och presenten är från er båda. 

• Iris

Smycke kanske det blir då! Det kan ju uppskattas både för stunden och vara även bli ett minne. 

"Katalysator" - håller med dig om att jag egentligen inte heller tycker att man ska konfirmera sig för presenternas skull... 

• DetLillaÄcklet

Jag skulle ha gett ett smycke just för att det blir ett minne. Ett fint smycke som är äkta, inte något billigt krafs. Då kan hon spara det och komma ihåg när hon fick smycket och av vem. Vem vet, när hon är 50 kanske hon tar på sig smycket och minns tillbaka.

• Nyfiken gul

har du svårt att hitta ett personligt smycke så kan du ju alltid ge henne ett presentkort på just tex Guldfynd så hon själv får välja något som kan passa.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Konfirmationspresent?