• Jempa80

Tidig mens eller något annat?

Hej!

Födde barn för exakt 5 veckor sen. Blödde de första 5 dagarna och sen övergick de till bruna flytningar. Men för 6 dagar sen så började jag blöda igen och då färskt blod. Det kommer en hel del och har hållit på sen dess, det minskar inte. Får byta binda varannan-var 3:e timme.
    Min fundering är om det är mensen eller om det är något annat som är knas. Har även ont i äggstockarna, typ som att det drar och sticker i dom.

Är det någon som har varit med om samma? Kan tillägga att jag inte ammar heller, men att få tillbaka mensen redan efter drygt 4 veckor känns lite väl tidigt.

Pratade med BM och enligt henne så finns det ingen möjlighet att det är mensen!      

• Svar på tråden Tidig mens eller något annat?
  • pigglet

Fast jag har helammat och ändå fått tillbaks mensen efter någon månad - 2 gånger. SÅ ovanligt är det inte. Det finns en omröstningstråd här på fl, ska se om jag hittar den...

Det kan ju vara vilket som. Avslaget brukar komma och gå, det är helt normalt. Du får väl kanske "svaret" om en månad   ;)

• CrazyMee

Jag ammar heller inte och hade avslaget i 4 veckor sen efter några dagars uppehåll kom mensen... Min BM sa att de inte alls va ovanligt, särskilt ute om man inte ammar..

• Flickan och kråkan

Jättevanligt att få tillbaka en släng blodigt avslag. Jag har fått det efter båda mina förlossningar runt v.6-7. Jag ar trott att avslaget varit borta sedan länge och så har jag fått blödning igen. första gången bara 3 dagar cirka. Andra gången en vecka drygt. mensen kom sedan efter 6 respektive 9 månader. Jag ammade.

• Jempa80

Funderingar kring mens finns, men blöder man så länge då första gången? 7 dagar nu och den minskar inte.
    Har fött 2 barn till men då var det inte så här. 

• Jempa80

Ja just det, har aldrig haft något uppehåll från avslaget utan det övergick ju till bruna flytningar i ca 3 veckor och sen så kom det blod igen.

Svar på tråden Tidig mens eller något annat?