• jungfrun84

Sterilisering, när som tidigast får man göra en efter en förlossning?

Någon som vet hur tidigt efter förlossningen man får sterilisera sig?

• Svar på tråden Sterilisering, när som tidigast får man göra en efter en förlossning?
  • gravid

Spelar set någon roll??
    Finns ju dem som gör det samtidigt dem snittas...

• Ginny

Det vet jag inte, men jag har hört att man ska vara 35 år för att de ska sterilisera en. Men det kanske bara gäller personer som inte har fått barn alls?

• gravid

35 är nog om man inte har barn innan.
    25 är det om man fått barn, svensk medborgare.

• Ginny
    gravid skrev 2012-04-04 09:53:31 följande:
    35 är nog om man inte har barn innan.
    25 är det om man fått barn, svensk medborgare.
    Det låter rimligt. Det vore ju tråkigt att göra en sterilisering vid 26 års ålder och sen komma tre år senare på att nä just det, jag vill nog ha barn i alla fall.
  • Dr Mupp
    Ginny skrev 2012-04-04 12:07:46 följande:
    Det låter rimligt. Det vore ju tråkigt att göra en sterilisering vid 26 års ålder och sen komma tre år senare på att nä just det, jag vill nog ha barn i alla fall.
    Är man kvinna och kommer på att man vill ha barn efter sterilisering så är det inget större problem. Man får göra IVF (och bekosta det själv)
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • gravid

Jag är 27 och ska sterilisera mig. Har 2 barn och tycker det räcker..:)

• Dr Mupp
    Dr Mupp skrev 2012-04-04 12:17:41 följande:
    Är man kvinna och kommer på att man vill ha barn efter sterilisering så är det inget större problem. Man får göra IVF (och bekosta det själv)
    Jag är förövrigt sterilserad och gjorde det i samband med mitt snitt.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Alisa
    Dr Mupp skrev 2012-04-04 12:17:41 följande:
    Det är riktigt bra. 

Hos oss rekommenderas det att man slutat blöda (avslaget slutat) efter förlossningen. Själv ska jag sterilisera mig före alt. efter sommaren. 
Svar på tråden Sterilisering, när som tidigast får man göra en efter en förlossning?