Har du bytt/opererat ett ledband?
Jag lyckades i slutet av januari med att halka och föll oturligt nog så illa att jag fick 2 sprickor i armen en ovan armbågen och en under sen slog jag lös en benbit som inte det räcker så blev det 3 sprickor/skador på ledbandet en så illa att det nästan gick av helt.
De velade fram och tillbaka redan dagen efter att jag var på akuten men valde att låta armen vara i gips (HELA armen) i 3 veckor och sen skena 3 veckor skenan slapp jag för en månad sen efter det så har det varit träning hos ortopedens sjukgymnast som gällt så vi är inne i vecka 10 med detta nu.
Efter att gipset försvann så blev det tal om operation men de ville se hur armen läkte och jag kan böja den uppåt nu hela vägen men kan inte räta ut den till någon reda, inte stödja på den så att jag lägger någon vikt alls, inte lyfta mina barn ( snart 1 och 2 år ).
Så nu är läget att med träning så blir det inte bättre än idag och framåtböjningen är ju lika illa som när jag föll. Och utan träningen så blir jag värre men har fått minska ner från 5 tränings tillfällen per dag till 1-2.
Nu väntar jag på att läkaren ska höra av sig kunde ta någon vecka då detta är en väldigt ovanlig operation görs bara ett få tal per år.Men enligt både honom och sjukgymnasten idag pekar allt på att det måste bli en op.
Undrar om det finns någon som bytt ledband i armbågen innan?
Gissar på att jag inte har sån tur så om du eller du vet någon som bytt ledband kan väl du berätta lite om op och återhämtning mm.
är väldigt närvös nu, kunde inte komma dummare tid är nämligen gravid i v 27 så vill helst få det gjort innan liten kommer OM det går annars blir det att vänta tills den lilla är några mån för gör det ju inte med en nyfödd i huset dirket.....måste ju få gosa min prins eller prinssesa en hel massa de blir stora så fort sen.