• samuelA

min bror tog sitt liv

för 7 år sedan när jag var 11 år tog min 18 åriga storebror sitt liv. saknaden och sorgen är än idag stor. nu är vi 2 bröder 1 syster och mamma och pappa i familjen. det kom som en stor chock för alla , min bror hade inte visat några tecken på depression eller att han mådde dåligt på något sett. men vad vi fick veta efter var att han nog hade tagit anabola steroider. så vad jag tror idag är att nåt gick snett till av det. har läst lite om det och de kan leda till svåra depressioner ,humör svängningar, aggrivisitet. och personligheten förändras . men som sagt visade han inga tecken på det här. så ingen vet egentligen vad som hände men jag tror idag att han tog sitt liv pga att han gick på anabola och nått gick fel.  ville bara få ur mig detta har inte pratat mycket om det utanför familjen försen nyligen då jag börjar träffa en psykolog.  
    OM TÅRAR KUNDE BYGGA EN TRAPPA OCH MINNEN EN GRÄND, DÅ SKULLE JAG GÅ RAKT UPP TILL HIMLEN OCH TA MED DIG HEM IGEN! . 

• Svar på tråden min bror tog sitt liv
  • Iris

Du har en stor sorg att bära. Att tiden läker alla sår tycker jag inte stämmer, men tiden kan förändra ens smärta och saknad. Sorgen är individuell, vi reagerar alla olika och vi bearbetar traumat på olika sätt. Det kan vara värt att tänka på ibland. Sorg är naturligt men det kan tyvärr skrämma människor.

Bra att du har kontakt med en psykolog. Nu är ju du i samma ålder som din bror var när han tog sitt liv så kanske har du extra mycket funderingar i denna tid. 

(Det finns en förening som heter SPES som är för anhöriga till någon som tagit sitt liv).
    http://www.spes.se/

Sorg är en våg som böljar fram och tillbaka...     

Svar på tråden min bror tog sitt liv