• vadskajaghetadå

gräddfil i korvstroganof?

kan man ha det eller skär det sig?
    med krossade tomater...

hade ingen creme fraiche..

• Svar på tråden gräddfil i korvstroganof?
  • Linda1976

Jag hade chansat!! Take a walk on the wild side!

(Jag hade vanlig naturell yoghurt i häromdan för jag hade inte heller nån fraiche hemma, och det funkade!. Had dock inte krossade tomater, utan chilisås)

• pruppa

hade det när jag gjorde det förra veckan funkade jätte bra, brukar annars använda grädde. =)

• vadskajaghetadå

ok tack tack!!!!!!!!!!!

• vadskajaghetadå

hahha take a walk on the wild side"

• annca

Jag använde alltid det förut, när créme fraish inte var så vanligt (låter jag urgamma, eller? ) Men hade i precis innan servering, lät den alltså inte koka, bara bli lite varm.

• vadskajaghetadå

okej nu har jag ätit..det skar sig lite grann med det gör ju inget!

• Lissy

Jag brukar varken ha creme fraiche, gräddfil eller grädde utan kör med mjölk. Det blir jättegott och krämigt förutsatt att man har mjöl i också.

• vadskajaghetadå

jo precis så gör jag ibland

• Zun

Nämen jösses - lagar du korv stroganoff till lunch? Imponerad, här blev det uppvärmda middagsrester - kycklinggratäng till mig och fiskbullar med makaroner till dottern........

Jag är sååå dålig på att ställa mig och LAGA mat till lunch *rodnar*

• Pyssilullan

Jag har alltid i 2 dl grädde i sroganoff jag
    haha, fett men gott!

Tycker fraischen skär sig

• vadskajaghetadå

zun - ja men det var ju inte så tokigt det ni åt..ibland blir det rester med men jag brukar äta upp dom på kvällen

jo jag gör 2 ordentligt mål, lunch och middag

men lunch är det första vi äter och det är ju inte så bra kanske, hela familjen går upp runt 10-11 men snart räcker nog inte bröstmjölk åt oscar

• vadskajaghetadå

altså jag menade att han ammar i sängen halvsovandes hela morgonen

• Nettis1975

Hej sannis!! Vi brukar också ha creme fraiche i korvstroganoff, men gräddfil går nog lika bra, lite fetare bara. Ett tips är också att ha i jordnötter i stroganoffen. Det blir gott. Låt dem koka med.

• vadskajaghetadå

hej he!

ja det lät spännande!!!!!!!!

jag pressade en vitlöksklyfta i också!

• Theorese

Gräddfil funkar, men det ska inte koka efter man haft i det eftersom den skär sig då!

• vadskajaghetadå

ååh..vad bra att veta!!!

jo precis, hade den inte kokat hade den ju inte skurit sig!!

• annca

Jag föredrar helt klart gräddlil, matlagningsyoghurt eller creme fraish framför vanlig grädde eller mjölkredning - det är just syrligheten som är så god i stroganoff! Och så massor av paprika och vitlök!

Svar på tråden gräddfil i korvstroganof?