gräddfil i korvstroganof?
kan man ha det eller skär det sig?
med krossade tomater...
hade ingen creme fraiche..
kan man ha det eller skär det sig?
med krossade tomater...
hade ingen creme fraiche..
Jag hade chansat!! Take a walk on the wild side!
(Jag hade vanlig naturell yoghurt i häromdan för jag hade inte heller nån fraiche hemma, och det funkade!. Had dock inte krossade tomater, utan chilisås)
hade det när jag gjorde det förra veckan funkade jätte bra, brukar annars använda grädde. =)
ok tack tack!!!!!!!!!!!
hahha take a walk on the wild side"
Jag använde alltid det förut, när créme fraish inte var så vanligt (låter jag urgamma, eller? ) Men hade i precis innan servering, lät den alltså inte koka, bara bli lite varm.
okej nu har jag ätit..det skar sig lite grann med det gör ju inget!
Jag brukar varken ha creme fraiche, gräddfil eller grädde utan kör med mjölk. Det blir jättegott och krämigt förutsatt att man har mjöl i också.
jo precis så gör jag ibland
Nämen jösses - lagar du korv stroganoff till lunch? Imponerad, här blev det uppvärmda middagsrester - kycklinggratäng till mig och fiskbullar med makaroner till dottern........
Jag är sååå dålig på att ställa mig och LAGA mat till lunch *rodnar*
Jag har alltid i 2 dl grädde i sroganoff jag
haha, fett men gott!
Tycker fraischen skär sig
zun - ja men det var ju inte så tokigt det ni åt..ibland blir det rester med men jag brukar äta upp dom på kvällen
jo jag gör 2 ordentligt mål, lunch och middag
men lunch är det första vi äter och det är ju inte så bra kanske, hela familjen går upp runt 10-11 men snart räcker nog inte bröstmjölk åt oscar
altså jag menade att han ammar i sängen halvsovandes hela morgonen
Hej sannis!! Vi brukar också ha creme fraiche i korvstroganoff, men gräddfil går nog lika bra, lite fetare bara. Ett tips är också att ha i jordnötter i stroganoffen. Det blir gott. Låt dem koka med.
hej he!
ja det lät spännande!!!!!!!!
jag pressade en vitlöksklyfta i också!
Gräddfil funkar, men det ska inte koka efter man haft i det eftersom den skär sig då!
ååh..vad bra att veta!!!
jo precis, hade den inte kokat hade den ju inte skurit sig!!
Jag föredrar helt klart gräddlil, matlagningsyoghurt eller creme fraish framför vanlig grädde eller mjölkredning - det är just syrligheten som är så god i stroganoff! Och så massor av paprika och vitlök!