• Anonym (Dags o "ge upp?)

    10manader gravid o funderar pa skilsmassa

    Hej

    ska forsoka skriva kort.
    Har varit gift med min man i snart 8 ar, vi har varit tillsammans i snart 13ar.
    Det har varit valdigt mycket upp o ner men vi alskar varandra o har en 7-arig son o jag ar nu gravid med varat andra barn (beraknat foodelsedatum var faktiskt idag).
    Men jag har varit valdigt besviken pa han under hela graviditeten o hela tiden tanker jag att han blir mer omtanksam ju mer in i graviditeten vi gar. Men nej, jag gar fortfarande o gor mathandel sjalv o nar jag ber om hjalp tycker han jag gnaller osv. Detta ar bara nagra av vara sma problem. & det ar just det det kanns som det ar "vardagliga problem" som de flesta par gar igenom. men vi har nog matt samre/varit olyckliga till o fran i flera ar. Vi har aldrig tagit semester tillsammans nastan, da vi vill sa olika. Sa svart, for jag alskar han o blir fortfarande varm nar  jag ser han, o jag tror att han alskar mig. Men vi brakar for mycket o jag har sett att det paverkar var son. & jag borjar kanna att kanske dags for oss o ga vidare? (Vi ar bada ca 37) Var son ar dock valdigt kanslgi o jag vet inte hur han skulle hantera en skilsmassa men min man vagrar ga till parterapi o sager bara att om jag "lugnar ner mig" sa ar allting bra?! : (
    Snalla behover rad!
    Vill inte skiljas men har grattit alldeles for mycket o dags for mig o borja bli lycklig : )
    Vet inte hur jag ska orka ga igenom en forlossning vilken dag som helst! Jattesorgligt att vi inte ar mer lyckliga nu nar vi ska ha barn tillsammans men sa ar det...

    Ledsen mamma som alskar sina barn (& man trots allt)

  • Svar på tråden 10manader gravid o funderar pa skilsmassa
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Jag hoppas att allt har gått bra med din förlossning! Ni älskar varandra och har nyligen fått ert andra barn så därför borde det finnas möjligheter för er att förändra det som inte fungerar så bra. Att kunna ge varandra stöd i besvärliga situationer är väldigt viktigt för en bra relation. Du har upplevt brist på stöd under din graviditet och det är inte bra. Ni behöver prata om detta och han behöver förstå dina känslor. Han tycker att du skall lugna ner dig. Kanske tycker han inte om konflikter eller att du visar missnöje. Emellertid har alla par konflikter och man måste kunna prata om problem. Jag tror att ni kämpar för er relation båda två men på olika sätt. Han drar sig undan för att skapa lugn medan du uppfattar det som brist på engagemang, gissar jag. Stå på dig med parterapi för det skulle vara bra för er.
    Hälsningar

    Gerd  

  • Anonym (Dags o "ge upp?)

    Tack for ditt svar.
    Vi har nu en 3-manaders gosig kille ; )
    Tyvarr ar varat aktenskap inte battre, utan istallet har det tillkommit problem (han ar i kontakt med sitt ex igen..
    Hon bor inte ens i samma land som oss sa de traffas inte men deras vanskap har skapat probelm mellan oss manga ganger tidigare) sa jag antar att en skilsmassa ar oundviklig denna gang (jag ar trott o orkar inte mer helt enkelt) : (

    Jag ska boka familjeterapi o se om det kan ge oss nagon slags hjalp.
    OM inte annat sa hjalp med hur vi ska hantera en eventuell skilsmassa med var 7-arige son : (

    Tack igen for ditt svar o rad.

Svar på tråden 10manader gravid o funderar pa skilsmassa