• liv

    Tidigt utomkveds. Erfarenheter?

    Jaha... Hann knappt fatta att jag var gravid innan jag fick veta att det var ett X. Gjorde ett VUL privat i v 5+2 och det fanns inget i livmodern. Väldigt duktig gyn som inte ville ge sig. Hon hittade till slut nånting i högra äggledaren och konstaterade X. Hoppas på titthål idag. Är nervös och lite orolig för vad som händer sen. Någon som upptäckt tidigt X?

  • Svar på tråden Tidigt utomkveds. Erfarenheter?
  • Linis8

    Hej
    Jag  hade oxå tidigt X. Trodde först det var MF men efter massa undersökningar och blodprover så konstaterades ett X. Gjorde först en skrapning som inte hittade ngt och sen en tillhålsop. Det gick jättebra. Mådde lite dåligt sen efterråt, magen kändes uppblåst å så. Sen fick jag besked om att man skulle vänta 2 mensrtuationer innan man försöökte igen. (de hade bara tagit bort ägget men ingen äggledare). Hade dock inte riktigt koll på läget då så det hann bara gå en mens innan jag blev gravid igen. Å då gick de jätte bra! NU har jag en glad liten son på snart 2år. Så visst går det! Lycka till å hör av dig så vi får höra hur det gått!!!

  • Evig kärlek

    Fick veta idag att jag har X Är väl i v 6-7... 
    Sitter nu här med panikont krampvis och det blöder massa... De på gynakuten imorse hoppades att xet skulle försvinna av sig självt eftersom jag blöder så mycket nu och imorgon får jag svar på mitt blodprov om det är på väg ut självt eller om det blir operation.... Jag är rädd att äggledaren ska spricka för ibland känns det som att magen ska explodera... 

Svar på tråden Tidigt utomkveds. Erfarenheter?