• Mariohn

Född 2010....Att äga sina barn!

Någon som tittat på eller hört talas om programmet som går på tv 1 klockan 21 på måndagar? Det handlar alltså om föräldrar vars barn föddes 2010 och nu ska kameraövervakas i 15 år!  De filmas inte dygnet runt och det är inte fråga om något big brother men lik förbannat har deras föräldrar bestämt redan innan de ens föddes att de ska födas inför hela världen att se och sedan ska hela världen under femton år följa deras privata liv.

Jag tycker att det är ett brutalt övergrepp på integriteten. Barn under utveckling är känsliga. Tänk er själva. Hade ni tyckt att det var roligt att som sjuåringar börja i en klass där ni inte kände någon men där alla barn och föräldrar redan kände till er och hade bildat sig en uppfattning om er baserad på er eller era föräldrar och syskon?

Är det ok att slänga ut ett försvarslöst barns liv på tv på detta viset från första andetaget?  

• Svar på tråden Född 2010....Att äga sina barn!
  • Furstinna

Jag tycker det låter helt sjukt! Aldrig i livet jag hade gått med på något sånt

• EmilyB

Du har ju tydligen ingen som helst aning vad du svamlar om va?
    Jag har med stor intresse sett en BBC-producerad dokumentär där man  ett tiotal barn i över 10 år.

Du kan lugnt hänga av dig Jesusrocken och slappna av. Ingen av barnen lider.

• Linda1976

Jag reagerade också. Helt sjukt.....

Hellre då BigBrother - då är det ju iaf vuxna (nåja) människor som väljer själv. 

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Linda1976
    EmilyB skrev 2012-04-04 10:18:57 följande:
    Jag har med stor intresse sett en BBC-producerad dokumentär där man  ett tiotal barn i över 10 år.

Men de har ju knappast valt själva?
    nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Froststar

Folk är alldeles för jävla mediakåta nuförtiden. Undrar faktiskt om det här är helt lagligt , om man faktiskt kan hitta en vinkel som soc skulle kunna undersöka. Hade varit intressant att få reda på det, om man kunnat hitta något kryphål för att stoppa det hela.

Jag tycker i alla fall att det är helt fel. Folk verkar skaffa barn som något tillbehör, en förlängd version av sig själva som de ska tvinga sina idéer och drömmar på, sådant som de själva inte klarar av, passar för eller är för fega för att själva göra. Då slänger de in ungarna i lejongropen istället för sig själva. Barnen är accessoarer precis som de stackars väskhundarna à la Paris Hilton.

• Mariohn
    EmilyB skrev 2012-04-04 10:18:57 följande:

Nu har jag ju en aning eftersom vi blivit tillfrågade om att medverka. Så låt du mig ha min jesusrock så kan du sitta där på dina höga hästar och bli känd genom din avkomma. 
  • Mariohn

Sedan ifrågasätter jag verkligen hur de ska lösa det när barnen börjar skolan och eventuellt får det kämpigt. Det ska också följas av alla...

• Minella
    Mariohn skrev 2012-04-04 10:22:37 följande:
    Nu har jag ju en aning eftersom vi blivit tillfrågade om att medverka. Så låt du mig ha min jesusrock så kan du sitta där på dina höga hästar och bli känd genom din avkomma. 
    Hur är det möjligt? Ditt barn föddes väl 2009? 

• Mariohn
    Minella skrev 2012-04-04 10:58:10 följande:
    Hur är det möjligt? Ditt barn föddes väl 2009? 
    2009 frågade de folk här på FL om någon var intresserad av att vara med
  • alifewithoutme

Jag läste faktiskt en artikel om det då det är en i en grannstad som ska medverka. Det kommer mest filmas vid större händelser t.ex dop, kalas etc och man har rätt att avbryta sin medverkan tydligen. 

Svar på tråden Född 2010....Att äga sina barn!