• Jeena

Bra produkter för no'poo/balsam-metoden?

Funderar på att göra ett försök med balsammetoden.. och har försökt luska lite i olika listor för att reda ut vad för nya prod. jag måste skaffa. Det är krångligt att läsa och tänker då att ni måste ju finnas som redan klarat av att lura ut vad man behöver. Skrattande

Har FrankProvost shampo hemma nu, funkar det som sista schampo?

Har läst tidigare att Coops balsam funkar fint som tvätt-balsam, så det ska införskaffas, men att man behöver ett "tyngre" balsam som vårdande också. Vad rekommenderas där? Har vågigt, ganska tjockt hår men tunna hårstrån.

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Bra produkter för no'poo/balsam-metoden?
  • evva06

Jag kör balsammetoden och kommer aldrig köra med vanligt schampo igen, supernöjd. Som tvättbalsam kör jag Garant, Willys egna märke. Det passar mig som har fint, tunt hår med mkt strån. Mer vårdande balsam har du Garniers nutri-repair. Det tar jag i topparna ibland, som inpackning typ. Lycka till!

• Jeena

Tack! Ska bli spännande att testa..

• kickan89

Har du hunnit prova än? Jag funderar också på att testa! Kikade lite på lockig.se här om dagen och där finns massor av info om vilja produkter man kan använda :)

• Jeena
    kickan89 skrev 2012-04-10 23:33:12 följande:
    Har du hunnit prova än? Jag funderar också på att testa! Kikade lite på lockig.se här om dagen och där finns massor av info om vilja produkter man kan använda :)
    Jo, har inte använt schampo på en vecka nu och det känns riktigt bra, Skrattande lite konstigt bara när man står i duschen o ska strunta i den obligatoriska schampoflaskan..
    Hittade också lockig.se så nu känns det som jag vet hur det ska funka. Men testa du också, e ju inte svårare än att bara ta en schampo-tvätt igen om det skulle kännas fel.
  • tantS

Ditt hår kommer tacka dig! Har du märkt nån skillnad ännu?

Har du hittat nåt bra att ha i håret efter dusch eller låter du det vara som det är? :)

• Jeena
    tantS skrev 2012-04-11 10:28:33 följande:
    Ditt hår kommer tacka dig! Har du märkt nån skillnad ännu?

Har du hittat nåt bra att ha i håret efter dusch eller låter du det vara som det är? :)
    Njae.. inte märkt så stor skillnad faktiskt än,eller jo, att det inte blir riktigt lika frissigt efter tvätt.. tack för det!! :)

Har ändå haft i lite aloe vera gel för ännu bättre resultat.. har alltid en sån tub hemma i vart fall (suveränt till allt ju), men hade jag inte haft det så hade jag nog faktiskt inte direkt känt nått behov av att gå o köpa något speciellt att ha i efter.
  • tantS

Ok =) Jag brukar också använda aloe veragel eller glidmedel. Lite pinsamt när mamma va på besök och hittade glidmedel på hyllan i badrummet :P
    Sen brukar jag göra enkel hårmask med honung, balsam och aloe veragel som man värmer lite. Är så håret myser!

• spökplumpen

Åh, får jag låna tråden lite jag med? Vad finns det för bra alternativ om man handlar på Ica?

• Indianica

'En undran: Kör ni no-pooare med metoden på era barn också?

Jag har precis köpt sulfatfritt schampoo till åttaåringen, hon har tjockt, lockigt, blont hår som lätt blir väldigt torrt av vanliga schampoon. Nu ska jag testa silikonfritt schampoo på henens en gång per vecka, hon badar på badhus då och jag vill att hon får ut kloret ordentligt. Hur tänker ni andra kring klor som är svårt att bara skölja ur håret? Dottern vägrar badmössa, inga andra barn har ju det....

Tanken är sedan att helt ta bort schampoo ur henness rutin, men då måste de börja bada mer sällan på skolan...

• kickan89

Jeena: jag har börjat köra utan balsam nu hittade sidan nopoo.se också där det finns massa produkter listade

Indianica: klor ska väl gå att tvätta ur med bara balsam? Så ett mildare schampo borde inte vara några problem

• Indianica
    kickan89 skrev 2012-04-15 19:37:44 följande:
    Indianica: klor ska väl gå att tvätta ur med bara balsam? Så ett mildare schampo borde inte vara några problem
    Ok, låter bra, ska försöka kolla upp det närmare, då hon är blondin vill jag inte riskera att håret blir grönt Men vi kör med ett milt schampoo så länge, för att senare övergå till balsammetoden
Svar på tråden Bra produkter för no'poo/balsam-metoden?