• En struts

Kostar kollo bara 400-500:-?

Jag försöker utläsa vad kostnaden blir ca om man skickar barnen på kollo via ansökan Stockholms stad. Kostar det bara några hundra att skicka barnen på kollo?

• Svar på tråden Kostar kollo bara 400-500:-?
  • katalysator

Avgiften beror på vilken inkomst du har. Det kan variera från 250-1750 för en vecka Glad Det blir även billigare om man har flera barn... Ett viktigt syfte med kollo är ju att barn från familjer som inte har så stark ekonomi ska ha råd att göra någonting kul och meningsfullt på lovet.

• En struts
    katalysator skrev 2012-04-04 14:49:11 följande:
    Avgiften beror på vilken inkomst du har. Det kan variera från 250-1750 för en vecka Glad Det blir även billigare om man har flera barn... Ett viktigt syfte med kollo är ju att barn från familjer som inte har så stark ekonomi ska ha råd att göra någonting kul och meningsfullt på lovet.
    Ok, då verkar det stämma med de upplysningar jag klurat ut från katalogen.
  • Leonora67

Nja, det är inte alltid billigt. Jag är ensamstående mamma med ok lön och det kostar 4900Skr för 10 dagar för mitt barn.

• En struts
    Leonora67 skrev 2015-06-15 13:31:09 följande:

Nja, det är inte alltid billigt. Jag är ensamstående mamma med ok lön och det kostar 4900Skr för 10 dagar för mitt barn.

Jag vet Leonora. Betalade väl ca 4000 drygt för mitt barn förr, förra sommaren. Så jag fick se att det kostade. Förvånad
Svar på tråden Kostar kollo bara 400-500:-?