• Anonym

Milex pessar

Idag var jag hos en barnmorska och provade ut ett Milex-pessar.

Det var nog den mest förvirrade barnmorska jag varit med om. Hon kunde inte svara på en enda fråga och när hon satte in pessaret sa hon "nu tror jag det sitter rätt".  TROR?! För att säkerheten ska vara hög så måste hon ju veta det för att visa mig?

Det slutade med att hon sa att det var bäst om jag läste på lite själv...

Jag fick lite dålig självkänsla och tänker om jag var äcklig eftersom hon inte ville visa mig.

Hur vet jag när den sitter exakt rätt?
    Ska den in så långt det går?
    Milex ska ju sitta lite på sniskan och jag förstår inte hur killen inte skulle känna av den då? Pessaret är ju rätt stort, även om jag fick den minsta storleken. 

Känner mig lite besviken, så ursäkta mitt gnäll Skäms

• Svar på tråden Milex pessar
  • Anonym

Känn vart livmodertappen sitter före du sätter in den.
    Sen för du in den lågt bak/uppåt och sen känner du igen att tappen är bakom pessaret och att det inte är något glapp mellan pessarkanterna och slidväggen.
    Du kan göra upp med BM att du sätter in den som du tror den den ska sitta och sen går du till henne så får hon kolla så att den täcker tappen helt och sitter rätt. 

• Anonym

Okej ser nu att hon verkade osäker....
    Om den täcker livmodertappen och inte glappar mellan kanterna och slidväggen och du inte känner av den så sitter den rätt och är i rätt storlek. 

• Anonym

Jag hittade info om pessar för bara nån vecka sen och har faktiskt aldrig känt på min livmodertapp innan, så jag vet inte om jag känner rätt eller hur den ska kännas/sitter! Men jag för in pessaret så långt in som det går, lutar den hela tiden "bakåt", och sen pillar jag upp den främre kanten. URSÄKTA för den intima beskrivningen! Flört 

Jag har använt den som menskopp nu en gång. Om den inte läcker då, kan man anta att jag sätter den rätt då eller? Glad 

Svar på tråden Milex pessar