Chrome-problem. Sidor som visar videoklipp blir svarta!
Vore väldigt tacksam om nån vänlig själ hade lust att göra mig lite klokare. Det är så att jag kör Chrome och de senaste dagarna har sidor som kräver Flash eller Java (tror jag att det är?) börjat bete sig jättekonstigt. Bl a funkar inte vissa youtubeklipp och vissa bloggar med rörliga bilder. De sidorna blir helsvarta, men länkar osv funkar ändå om man klickar lite varstans på sidorna, t ex kan man pausa och spela youtubeklippet genom att klicka på mitten av sidan. Vidare så hänger sig Facebook jätteofta. Ofta i samband med att jag kör en annan flik med t ex ett strulande youtube-klipp. Klickar jag ner Facebook och kör det på nytt i en ny flik funkar det utan problem igen.
Exempel på sidor som funkar och inte funkar:
Funkar inte:
">
(ska tillägga att det är bara undertiden klippet visas som det inte funkar, precis innan det startar och efter att det visats klart ser sidan helt normal ut.)
Funkar:
">
Jag har uppdaterat både Flash och Java ikväll och bootat om datorn men problemet kvarstår. Alla sidor funkar i IE. Ska jag installera om Chrome? Hur behåller jag i så fall alla mina bokmärken/favoriter?