• Anonym (sänkt man)

En otrohet förstör så mycket

Har läst en hel del på detta forum om hur folk är otrogna åt alla möjliga håll.

Så därför tänkte jag lämna min egna historia.

Vart ska man börja, kan säga att denna lyckliga familj med två barn nybyggd vilja och firma som levererar bra mat på bordet visade sig inte vara så lycklig.

För två veckor sedan så låg jag och min fru i soffan och små pratade med varandra tills hon somnade i min famn,då kom jag på att min mobil har varit borta ett tag. Så jag finner hennes mobil på köksbordet, då tog jag och ringde upp min mobil. Samtidigt så plingar det till i mobilen, ett meddelande på FB, vart välfigt nyfiken på vem som skickade så här sent. Därför kunde jag inte låta bli att snoka för min frus mobil är svår att få tag i, hon håller i den med järnhanden. Själva messet som dök upp var inget speciellt bara en tjejkompis, men det som fick mig att reagera var en konversation längre ner med någon som jag definitivt inte kände.

"efter den underbara torsdagen som vi haft så hör du inte av dig. Jag blev ju tok kär i dig. Tycker ju att du är det bästa som har hänt mig"

Detta var det första jag läste, jag stannade upp ett tag för att försöka förstå vad jag precis läst. När det slog ner i mig att hon har varit otrogen, min egna fru som jag trodde var lycklig med det vi har tillsamman, i armarna på en annan man. Så jag väckte henne på en gång och konfronterade henne angående denna sak. Hon hoppade upp och frågade direkt hur mycket jag läst, för jag skulle inte förstå hur det låg till om jag fortsatte. Tyvärr så gav jag henne mobilen när jag väckte henne. Hon läste lite snabbt, men jag fick snabbt en känsla att hon skulle ta bort allt. Så lite kvickt rykte jag tillbaka mobilen och frågade vad hon höll på med. Detta resulterade i något som jag alldrig trodde skulle hända. Hon flög på mig och krävde att ge tillbaka mobilen, men jag vägrade. Då började hon slåss för sitt liv hon slog och rev efter mobil, själv var jag i chock över vad som precis händer här. För min fru skulle aldrig ta till nävarna, har aldrig funnits någon som helst tendens under våra 10 år.

Tillslut så lugnar hon ner sig och kommer fram med förklaringen att dom bara har skickat mail och sms. Även skickat en del vågade bilder, men absolut inget mer för det skulle hon aldrig göra.

Då tog jag och lästa hela konversationen som jag kommit över, i den så skrev hon en massa saker som pekade på annat än bara sms. Hon skrev t ex. att hennes f*tta inte skulle vara med någon annan så den inte glömmer D:s härliga kuk, att hon kom ihåg när D lekte gynekolog och att med all den träning som han gjort skulle han snart få certifikat.
    Detta lät som att det har varit lite mer action än några mms eller liknande.

Dagen efter så kliver hon fram och säher att hon har träffat denna man en gång, bara en gång inget mer. I en park där dom gick runt och pratade en lång stund, men hon var jätte rädd hela tiden. Han var så på henne hela tiden att han ville ha sex med henne, tillslut så gav hon med sig. Då blev det liten snabbis mot ett träd i parken. 
    Hon menade att hon inte ville detta men hon ryktes med av bara farten. Detta lovades när hon tittade in i mina ögon att det var den hela sanningen.

Under kommande veckan så kommer det bara fram små detaljer men inget stort, men känslan säger mig att detta stämmer inte, hennes version går inte ihop med den konveration jag fann. Det konstiga i allt detta är att jag som person var helt säker på att, ifall hon skulle vara otrogen så skulle hon ut direkt utan att tveka. Men den starkaste tanken som ploppad upp i mitt huvud vara bara att jag ville hålla om henne igen.
    För nu var hela sanningen framme, eller?

Kom på en natt att min fru skriver upp allt i sina kalendrar, dom är som hennes dagbok. Står det inte där så har det inte hänt. Plus att hon sparar alla, så det var inget svårt att få tag på dessa. år 2011 var det år d'r allt verkar ha hänt. Hittar vecka efter vecka med D-parken, D-frukost, D-mysa m.m. Detta har då hållt på ett år tydligen. Då vart det dags för nästa konfrontation, då gav hon med sig att det fanns mer till historien. Hur dom har träffats en massa gånger, när jag och barnen åkt till Gotland så passa hon på att åka till honom och sova där. För det var helt omöjligt för henne att få ledigt. 

Det finns en massa fler delar i detta men då slår ni som orkat läsa igenom detta huvudet i tangent bordet och sover för natten.

Men mina största problem som har dykt upp efter detta

Att hon har suttit två tillfällen och ljugit mig rakt i ansiktet om sin historia trotts att jag sagt ifall hon vill rädda detta så måste sanningen fram. Hur ska man kunna tro på vad hon säger i framtiden?

Väldigt äcklad av  tanken att hon har njutit med en annan man, gämför mig hela tiden med hennes svar som jag får men känner bara att denna man är så mycket bättre än mig sexuellt.

Att hon har skrivit att han är helt underbar, han är det bästa som har hänt henne m.m. Dessa saker säger hon att hon bara skrev utan att mena något av dem.

Mitt självförtroende har flygit ut genom fönstret. Tyckte tidigare  att jag var helt okej i utseendet och har en kropp som man vågar ta av sig tröjan framför folk. Nu sover jag med både tröja och byxor för att jag skäms att jag inte har en kropp som får min fru att bara vilja vara med mig.

Det är många fler känslor som tar över inom mig, men en som är väldigt svår att tyda. Jag vil bara hålla om henne, trösta och pussa när hon fäller en tår. Är livrädd för att hon ska vakna upp och säga vet du vad, jag vill inte länge. Hon är mitt livs kärlek, hon är solen i mitt liv. Ändå har hon skadat mig så hårt.

Hur går man vidare från det här?
    Varför har det hänt?

God natt!

• Svar på tråden En otrohet förstör så mycket
  • octopuzz

Det första jag kan säga är beklagar. Förstår att det gör ont.. Det andra jag kan säga är att du är värd så mycket bättre! Kram på dig!

• Anonym (Går inte)

Sparka ut henne. Bryt ihop och gå vidare. Ljugande suggor kan man aldrig mer lita på. Ring upp honom och säg att du känner till allt att han bör hålla sig ifrån henne. När hon jobbar slänger du ut all hennes egendom och byter lås i huset. 

Hon har bränt sin chans med dig, Skaffa något bättre och låt helvetet ta över hennes liv. 

• Anonym (A)

Oj, vilken historia.

Jag är inte rätt person att svara eftersom jag inte har någon erfarenhet inom "området". Även om jag vet att otrohet förekommer i samhället så är det så totalt främmande för mig. Utan förtroende och tilllit förstår jag inte hur ett förhållande ska fungera. Ska bli intressant att se om du får råd här från mer erfarna...

Förstår att det måste vara totalt kaos med alla känslor. Att du vill hålla om henne osv. är väl antagligen ett uttryck för sorg och rädsla att ni förlorat varandra. Det finns ju äktenskap som repar sig efter otrohet, men det är nog en lång väg tillbaka. 

Ta tillbaka ditt självförtroende så fort du kan, du behöver det. Du har inte gjort fel. Den andre mannen behöver inte alls vara "bättre" som du skrivit om. Det kan ha handlat om det klassiska att hon sökte spänning, något förbjudet och nytt. Hon visste vad hon hade men inte vad hon kunde få.   

• whybother

Fy fan, lider med dig! Men tänk på dig själv nu, skaffa äktenskapsrådgivning, be henne flytta ett tag. Rådgivning kan vara bra oavsett.. Personligen skulle jag inte klara att leva med sveket. Iaf, oavsett hur ni går vidare, tänk på att du inte är hennes dörrmatta!

• Mallan1987

Mitt råd som utsatt för otrohet är gå och prata med en kognitiv beteendepsykolog SJÄLV så du återfår din självkänsla innan den knäcks helt. Satt i samma sits, kände mig värdelös, oattraktiv och mådde skit men efter några samtal insåg jag att det var inte mig felet låg hos utan hos honom!

• Majjagräddnos

Oj, oj TS, du låter nästan som om du varit min man o kommit på mig - jag har nämligen varit otrogen i över ett år med en fast älskare. Däremot är jag inte riktigt så slarvig som din fru men vi messar en del och där skulle det kunna komma fram med lite otur. Det jag skulle vilja förmedla, från mitt perspektiv, är att du nog generellt inte behöver känna dig misslyckad sexuellt. Att din fru höjer älskarens prestation till skyarna kan nog främst härledas till två faktorer: 1, sex är det enda de "har" sas därför blir det väldigt centralt och man "knarkar" på den gemensamma upplevelsen. 2, hela situationen runt otroheten är sexualiserad och het. De har inget tråkigt vardagsliv och kan lätt applicera på alla positiva attribut på varandra. En förlängd byxkärlek alltså... Det jag menar är att du inte bör se det som att han är bättre och du sämre. Tråkigt för dig TS... Att hon ljuger och slingrar är nog symptomatiskt för otrogna. Ger du det lite tid får du kanske reda på alltihop men förvänta dig inta att kunna "förstå" ur ditt perspektiv kommer alltihop vara billigt och äcklande. Själv hoppas jag och har intalat mig att om min otro uppdagas att jag inte kommer ljuga. Jag kommer inte berätta allt, för jag vill behålla ansiktet. Men jag tänker inte ljuga - av respekt (tro det om du törs) för min man och av respekt för mig själv. Att svika är illa nog men jag tänker faan inte ljuga rakt upp i ansiktet. Lycka till nu, räkna med att det är rätt så illa... Vill du i framtiden fortsätta med din fru bör du bryta nu så du får lite perspektiv på det hela. En otrohets affär kan man nog inte förlåta men kanske, i längden, acceptera.

• Anonym (Går inte)

Så djävla illa med otrogna personer. Jag kan garantera att om jag någonsin skulle råka ut för det skulle den "knarkaren" åka ut med huvudet före. Skiter fullständigt i vad ursäkten eller motivet skulle vara, Man har gått bakom ryggen på sin partner och det finns ingen förlåtelse för detta såvida man inte kommit överens om ett öppet förhållande, Klarar man inte av det man får eller inte får av sin partner får man väl bryta upp.

• Anonym (OT)
    Majjagräddnos skrev 2012-04-05 07:06:27 följande:
    Men jag tänker inte ljuga - av respekt (tro det om du törs) för min man och av respekt för mig själv. Att svika är illa nog men jag tänker faan inte ljuga rakt upp i ansiktet.
    Men det är ju precis det du gör, hela tiden. Ljuger honom rätt upp i ansiktet, alltså. Det har även TS fru gjort under hela den tid detta pågått och hon bara fortsätter, nu även inkluderat förnekanden. Varför kan du inte se det?
  • Majjagräddnos

"Om det uppdagas..." syftade ambitionen till. Du kanske inte noterade det.

• Fool

Känner igen allt du skriver , jag skilde mig från mitt ex pga av det. Jag var tyvärr dum nog att ge henne en chans , det var det största misstaget jag någonsin gjort , gör INTE samma misstag som jag. Jag tror säkert att de går att rädda ett förhållande efter en otrohet med det förutsätter att den som varit otrogen är ärlig , lägger ALLA korten på bordet och står för sina handlingar... så är inte fallet med din fru , det var det inte med mitt ex heller. Hon gjorde precis som din fru , ljög om allt från början till slut , den ena lögnen avlöste den andra , det kröp hela tiden fram nya "detaljer" som motsade hennes senaste story... om och om igen... trotts FR , trotts löften på sina bara knän och tårar.. efter ett halvår kröp det fram att hon fortsatt vara otrogen hela tiden.

Som sagt , ibland går det att rädda förhållandet efter en otrohet , ibland inte , det MÅSTE finnas en genuin vilja till det från båda två , och den som varit otrogen MÅSTE vara ärlig med det och stå för sitt msstag , ALLT måste fram så det kan bearbetas och ni kan försonas kring det , de får inte ligga kvar lögner som senare poppar upp och sliter upp alla såren på nytt och tar död på det lilla förtroendet som finns kvar. Det är som att rengöra ett sår , det får inte finnas något skit kvar som kan ligga och gro och infektera det senare.

Sorry TS , jag  lider verkligen med dig , men tyvärr är det nog bäst i ert fall att avsluta förhållandet nu , så du kan koncentrera dig på att läka och gå vidare med ditt liv.

Svar på tråden En otrohet förstör så mycket