MrsDB skrev 2012-05-08 21:36:24 följande:
Här är ytterligare en i jkpg som ska ha en liten :) Vårt lilla hjärta är beräknat den 22 augusti. Jag och maken bor på Torpa. Vad gäller RUL så har de på Ryhov faktiskt börjat säga barnets kön (har för mig att JP t.o.m skrev om det för ca en vecka sen). Barnmorskan som gjorde vårt rul sa att hon kunde berätta om vi ville veta, vilket vi inte ville :) Så om din sambo ångrar sig Helena83p så kan ni nog alltid fråga om det blir något extra UL :P
Hej hej! Vad kul med fler i tråden:)
aa, jag har hört detdär med könsbestämning på rul...typ nån vecka efter vi redan hade gjort det..typiskt..
Vi fick inte frågan och då jag inte visste att de hade ändrat sin policy så tänkte jag att det inte var någon större idé att försöka komma med bra övertalningsförsök till min sambo, då de ändå inget säger:) jaja, jag får helt enkelt försöka ge mig till tåls ett tag till

men jag är bra nyfiken ska medges:)
groten skrev 2012-05-08 22:06:53 följande:
graviditeten med min dotter var toppen, trött dock,
'Men nu lite krämpor här, trött tre dagar pigg en, illamående.
Men ska inte klaga, så länge jag är frisk o bebisen är frisk är jag glad
Helt sant, men liite måste man få klaga ibland ändå

Graviditetströttheten kan verkligen vara förlamande när den sätter in! Jag hade det i min första graviditet men har varit ganska förskonad från det denna gång. Underligt fenomen detdär egentligen, att två graviditeter kan skilja sig så mycket åt varandra då den liksom trotts allt stöps i samma form:)