• helena83p

Augustibebisar runt Jönköpingstrakten

Jag väntar mitt andra barn som väntas komma 25 augusti. Jag har tidigare en dotter
    född -09. Det skulle vara kul att hitta fler som väntar bebis till sommar/höst runt jönköpingstrakten att följas åt med, bolla lite tankar och jmf graviditetssmärtor;)

• Svar på tråden Augustibebisar runt Jönköpingstrakten
  • babymarie

Hej =) jag väntar mitt första barn som är beräknad till den 28 augusti. Ska bli väldigt spännande, och det vore kul att ha någon att få lite tips och idéer från, då allt är väldigt nytt för mig.

Bor på väster i Jönköping tillsammans med min sambo och våran katt Elsa! =)

Hur har graviditeten gått för din del hittills?  

• helena83p

Hej! Vad kul att hitta fler i augustimagar:)
    Vi bodde också på väster tidigare men har nu flyttat ut utanför Lekeryd.
    Min graviditet denna gången har gått väldigt smidigt, har inte haft några symtom alls egentligen. Förra gången tampades jag med illamående i 3månader, annars gick den också ganska smidigt.
    Hur har din graviditet gått? Börjat känna sparkar? Precis halvtid nu jue:)   

• babymarie

Det är gått hyffsat smidigt än så länge. Mådde lite illa i början och sådär, men nu känns det bra. Längtar så mycket till den lilla kommer. 

Har börjar känna sparkar nu varje dag och det är så mysigt ;) då känns det mer verkligt på nåt sätt.
    Har precis börjat kolla runt på vagn och barnkläder m.m. Tur för dig som har en massa sånt sen tidigare.
    Har du några tips när man ska välja vagn?

• helena83p

Vad gott att det känts så bra:) Illamåendet är inget vidare att tampas med, speciellt då man kanske inte vill avslöja graviditeten så tidigt..

ja, lite bonus får man ju andra gången då mycket finns sparat. Men jag sålde faktiskt en hel del också då vi led av platsbrist.. Men mycket av det jag sålde kommer jag inte köpa denna gång då jag faktiskt inte använde det nått nämnvärt.
    Vagn har vi en emmaljunga city cross med en separat liggdel (tror den kallas citykorg nånting). Den har vi varit jättenöjda med då vi använder vagnen mycket under vintertid (den har 4 rejäla däck) och på grusväg och ojämn mark typ. Väldigt bra stötdämpning för bebben.
    Nackdelen är att den är tung! stor och lite klumpig. Då vi flyttade utanför stan så blev det plötsligt väldigt mycket bärande in och ur bilen vilket var tungt och otympligt.
    Jag har vänner som bor i stan och har trehjuliga med snurrbara hjul. de är ju oslagbara när om man springer mycket i affärer där det är trångt och plant underlag. de tycker min vagn är alldeles för klumpig. men jag skulle inte kunna ha en sån vagn då jag går mycket mer på långpromenader än i shoppingcentra.. så jag antar att ens levnadsvanor till stor del ska styra valet av vagn..
    då vår vagn är så stor så använder jag fortfarande den till vår treåring så därför har vi inte köpt någon sittkärra. för oss med platsbrist är det gott att slippa ha två vagnar, men dock är ju sittkärra betydligt lättare och smidigare..

jag höll i den första bodyn idag och var bra sugen på att köpa den..men så hängde jag tillbaks den igen och tänkte att det är ju så lååångt kvar..:) men kommer nästa halva av gaviditeten gå lika snabbt som första halvan så är vi snart där!
    sen kan det inte hjälpas, de könsneutrala bebiskläderna är allt en smula tråkiga..jag vill då gärna veta vad som gömmer sig där inne:)! 

• babymarie

Vi funderar faktiskt på en emmaljunga city cross, då den verkade vara en bra allroundvagn. Kommer också gå en hel del långpromenader på grusvägar. Så just nu håller vi utkik på blocket varje dag. En ny vagn kostar ju hur mycket som helst! Även om man är sugen på en helt ny! ;)

Jag har inte heller köpt några kläder än ( har dock fått en massa kläder från min syster). Men visst blir man sugen. Finns så mycket sött! Men som du säger så vill man veta könet för att det ska bli lite roligare att handla kläder.
    Min sambo ville inte ta reda på könet när vi var på UL, men nu igår sa han faktiskt att han hade tyckt de hade varit kul att veta.  Så vem vet, vi kanske åker iväg på ett extra ultraljud för att ta reda på det ;) eller så får det bli en överraskning.

Har du varit iväg på RUL än? Och vill ni ta reda på könet innan? 

• helena83p

Ja, det är ju verkligen synd att de ligger så högt i pris. Tyvärr är ju andrahandspriset väldigt högt på dem också. 

Vad bra att ha nån att få ta över lite kläder från, de små liven kan ju verkligen dra hur mycket kläder som helst . Det känns som om allt hela tiden ligger i tvätten och två tvättar senare är det redan urvuxet..Flört 
    Jag blev lite förälskad i kappahls newbie-serie, det fanns massor supersöta bebiskläder där:)

Vi har gjort RUL och det visade braSkrattande Men min sambo ville inte heller veta könet så jag försökte inte ens fråga. Men om man hade frågat så tror jag inte de hade sagt det då deras policy i jkpg landsting är att inget säga.
    Jag är supernyfiken och vet inte hur jag ska hålla mej ända till augusti:) Hade min sambo velat veta hade jag också gärna gått på ett extra ul privat bara för att få veta=) 

• groten

Hejsan!

Väntar iofs våran andra i början av september´, men har en tös född 09 sen innan. Vi bor på väster i Jönköping. 
    Ibland blir det tomt i huvudet när man ska skriva. Men här är jag iaf!     

• helena83p

Hej groten! Kul med fler blivande bebisar=) Jag bodde också på väster när vi fick vår tös -09 så vi har garanterat sprungit på varandra i nått sammanhang:)
    Vilken underbar presentation du har på din sida:) Känner igen känslanSolig
    Har du haft en bra graviditet än så länge?   

• MrsDB

Här är ytterligare en i jkpg som ska ha en liten :) Vårt lilla hjärta är beräknat den 22 augusti. Jag och maken bor på Torpa. Vad gäller RUL så har de på Ryhov faktiskt börjat säga barnets kön (har för mig att JP t.o.m skrev om det för ca en vecka sen). Barnmorskan som gjorde vårt rul sa att hon kunde berätta om vi ville veta, vilket vi inte ville :) Så om din sambo ångrar sig Helena83p så kan ni nog alltid fråga om det blir något extra UL :P

• groten

graviditeten med min dotter var toppen, trött dock,
    'Men nu lite krämpor här, trött tre dagar pigg en, illamående.

Men ska inte klaga, så länge jag är frisk o bebisen är frisk är jag glad   

• helena83p
    MrsDB skrev 2012-05-08 21:36:24 följande:
    Här är ytterligare en i jkpg som ska ha en liten :) Vårt lilla hjärta är beräknat den 22 augusti. Jag och maken bor på Torpa. Vad gäller RUL så har de på Ryhov faktiskt börjat säga barnets kön (har för mig att JP t.o.m skrev om det för ca en vecka sen). Barnmorskan som gjorde vårt rul sa att hon kunde berätta om vi ville veta, vilket vi inte ville :) Så om din sambo ångrar sig Helena83p så kan ni nog alltid fråga om det blir något extra UL :P
    Hej hej! Vad kul med fler i tråden:)
    aa, jag har hört detdär med könsbestämning på rul...typ nån vecka efter vi redan hade gjort det..typiskt..
    Vi fick inte frågan och då jag inte visste att de hade ändrat sin policy så tänkte jag att det inte var någon större idé att försöka komma med bra övertalningsförsök till min sambo, då de ändå inget säger:)  jaja, jag får helt enkelt försöka ge mig till tåls ett tag tillDrömmer men jag är bra nyfiken ska medges:)
    groten skrev 2012-05-08 22:06:53 följande:

graviditeten med min dotter var toppen, trött dock,
    'Men nu lite krämpor här, trött tre dagar pigg en, illamående.

Men ska inte klaga, så länge jag är frisk o bebisen är frisk är jag glad   

Helt sant, men liite måste man få klaga ibland ändåFlört Graviditetströttheten kan verkligen vara förlamande när den sätter in! Jag hade det i min första graviditet men har varit ganska förskonad från det denna gång. Underligt fenomen detdär egentligen, att två graviditeter kan skilja sig så mycket åt varandra då den liksom trotts allt stöps i samma form:)
  • helena83p

Hej! Hade varit kul att skaka liv i denna tråden igen, nu är det ju faktiskt inte så lång tid kvar ju:) Hur mår ni och magarna?
    Jag var hos bm igår och fick reda på att de ställt in alla typer av föräldrarträffar pga pengabrist. Vet inte om det är så för alla familjecentraler eller bara den som jag går på? Tråkigt är det iaf då jag tyckte att det gav mig mycket förra gången att faktiskt träffa fler blivande föräldrar. Så det hade varit lite extra kul att få liv i denna tråden istället:)

Nu när magen börjar växa på ordentligt och alla kläder börjar sitta lite obehagligt tight så hittade jag en bra grej på nätet tidigare idag som jag inte sett förut. Nelly.com hade ett jättestort utbud av mammakläder för en helt ok peng. Fanns bla. en hel del snygga klänningar där, en tanke då det snart är midsommar!

Svar på tråden Augustibebisar runt Jönköpingstrakten