• Lilja7

Hur barnsäkrar man en balkong?

Vi ska snart flytta till en ny lägenhet o där är balkongen inte inglasad. Vår son klättrar på allt o flyttar stolar för att kunna nå upp o klättra högre o jag tror att i nuläger kommer vi aldrig kunna ha balkongdörren öppen eller kunna använda balkongen. Men finns det nått man kan sätta upp för att ens barn inte ska kunna klättra över räcket? Typ ett galler eller nån plast som man kan fästa upp, vad som helst, bara han inte kan ramla ur.

• Svar på tråden Hur barnsäkrar man en balkong?
  • Natulcien

Man får väl vara med på balkongen om han ska vara där, och annars ha dörren stängd/låst...

• Butterflie

Grind för dörren så kan ni ha dörren öppen ändå, ja om han inte klättrar över den med då.
    Sen någon barnspärr på dörren, för barn de kan å vill de öppna en dörr så gör de det.

• Lilja7

Ja barnspärr på dörren får vi skaffa. Men jag känner mig inte trygg med att låta han vara på balkongen även om jag är med, kommer inte kunna slappna av. Vet någon var man kan köpa sånt galler?

• Zinara

Vi ska barnsäkra vår balkong också nästa månad. Vi vill kunna ha öppet för vädring utan att behöva sitta där ute hela tiden. Finns trädgårdsbutiker som har lösningar, även i byggvaruhus går det att hitta. Sen beror det ju på vad du vill ha. För oss är det viktigt att det är både snyggt och funktionellt eftersom vi vill ha en snygg balkong också.

• La Lola

Jag skulle sätta upp en barngrind i dörröppningen för att kunna vädra.
    Jag tycker inte att småbarn ska vara på en balkong utan tillsyn.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Lilja7
    Zinara skrev 2012-04-06 10:25:16 följande:
    Vi ska barnsäkra vår balkong också nästa månad. Vi vill kunna ha öppet för vädring utan att behöva sitta där ute hela tiden. Finns trädgårdsbutiker som har lösningar, även i byggvaruhus går det att hitta. Sen beror det ju på vad du vill ha. För oss är det viktigt att det är både snyggt och funktionellt eftersom vi vill ha en snygg balkong också.

Ah okej vad bra! Ska bege mig till någon sån affär för att få hjälp, jag skulle inte våga att bara sätta upp en grind, den tar han sig säkert över. Ja om det blir snygg också är ju kanon:)
    La Lola skrev 2012-04-06 10:50:37 följande:
    Jag skulle sätta upp en barngrind i dörröppningen för att kunna vädra. Jag tycker inte att småbarn ska vara på en balkong utan tillsyn.

Självklart skulle han aldrig få vara där utan tillsyn men jag skulle gärna vilja kunna ha dörren öppen ibland ( grind tar han sig över) o kunna sitt där ute utan Att vara på helspänn hel tiden.
  • La Lola
    Lilja7 skrev 2012-04-06 11:13:02 följande:
    Ah okej vad bra! Ska bege mig till någon sån affär för att få hjälp, jag skulle inte våga att bara sätta upp en grind, den tar han sig säkert över. Ja om det blir snygg också är ju kanon:)
    Självklart skulle han aldrig få vara där utan tillsyn men jag skulle gärna vilja kunna ha dörren öppen ibland ( grind tar han sig över) o kunna sitt där ute utan Att vara på helspänn hel tiden.
    Ok men med en grind så stoppas han ju upp lite väl? O är han på väg in i rummet där balkongen finns så hinner du ju att gå efter honom.
Svar på tråden Hur barnsäkrar man en balkong?