Erfarenhet av avbrutet sex..nån?
Har haft avbrutet sex med min sambo nu i 4 år och inte blivit gravid.. Hur länge har detta funkat för er?
Har haft avbrutet sex med min sambo nu i 4 år och inte blivit gravid.. Hur länge har detta funkat för er?
För mig funkade det för mig och mitt ex i 3,5 år. Men vi var också båda beredda på konsekvenserna OM det skulle bli något ändå vid en olycka. Hände väl 3-4 ggr under dom åren att jag tog dagen efter piller när han inte vetat om det kom lite innanför innan han drog ut.
Kan tillägga att det tog tre försök (är gravid nu) med min nuvarande att bli gravid när vi faktiskt försökte.
Det måste väl vara en fråga om tillfälligheter. Du har haft "tur" att inte bli gravid. En man ger ifrån sig försattser hela tiden. (märker man när man suger av) Ni kanske inte prickat ägglossning, eller så har det inte fastnat... osv. Tycker generellt inte att man ska lita på den metoden om man absolut INTE vill bli med barn. Sen kan det vara så att en av er inte kan få barn alls. eller så kanske ni inte passar ihop. Mitt ex och jag försökte få barn i 2 år (han har barn sen tidigare så honom är det inget fel på) jag började tro att nått var fel med mig. När jag sen träffade min nya kille blev vi gravida min första ägglossning tillsammans. Alltså vissa bara passar bättre ihop när det gäller ägg och spermie.
jag och min man körde avbrutet rätt länge utan att bli gravida så det kan ju handla om kontroll för honom och att ha lyckats missa äl samt en jävla massa tur då förstås
för när vi sen kände att det verkligen inte gjorde något så slutade vi med det och blev gravida direkt.
vi var båda så nojjiga att det var något fel på oss eftersom vi inte råkat trilla dit innan men det var det som sagt inte.
vi körde dock bara avbrutet i nåt år innan vi blev gravida (och då körde vi INTE avbrutet)
Det har inte funkat alls för mig. Har blivit graivd rätt snabbt tre gånger pga det.
För mig har det funkat i alla förhållande jag har haft. Mitt längsta förhållande var på 7.5 år.
Stora dottern blev till efter ett avbrutet samlag. Nu har vi kört det i över 1 år och det har funkat men vi är inte främmande för ett till barn heller.
Jag blev gravid efter 2år när vi körde den metoden. Och jag blir gravid ovanligt lätt, alltid på första försöket när det varit planerat.
måste skriva med att jag har två barn och har blivit gravid på första försöket bägge gångerna.. Så nu har jag nog haft tur då eftersom vi kör avbrutet :P kanske har en duktig kille. haha... tack för era svar :) glad påsk..kram
Funkade i tre år. Sen gjorde vi slut och sen vart jag gravid med en ny en månad senare :) Har aldrig varit gravid före eller efter den gången. Självklart behöll vi barnet :)
Det funkade för oss i sju år. När vi sedan VILLE ha barn, gick det på en månad!
Och det har funkat mellan alla barnen...
Hej jag och sambon körde med avbrutet jätte mycket och gick över till att kombinera det med säkra perioder efter som hon tyckte det var skönt och upphetsande att jag körde hela vägen och kom i henne.
Vilket jag inte hade något emot utan tvärt om men när vi körde med avbrutet hade vi väldig disciplin inga chansningar.
Det har funkat för oss i 10 år. Det är 9 års skillnad mellan oss. När vi blev ihop var jag 33 och han 24.
Vi har kört det sen mellanbarnet föddes för elva år sen. Trean kom till på fjärde försöket och är 7,5 år nu.