Tjena folket, tack så mycket för alla svar, jag uppskattar det mycket.
Vissa tror att när jag säger FÖR snäll då betyder det att jag är en sån svartsjuk kille som inte kan hålla händerna ifrån sin partner, tvärtom faktiskt! Jag föredrar att man har lite utrymme för partnern har verkligen inte rätt att ta över hela ditt liv bara för att man har blivit tillsammans med honom.
Anonym (frugan) skrev 2012-04-06 08:21:35 följande:
Gå på en tjej som har varit med förr.
Kanske inte nödvändigtvis äldre, men iaf som varit med en skitstövel och tagit sig ur det. Hon letar garanterat efter nån som du istället!
Du låter som en man borde gifta sig med, inte ha kul och strula runt med som många andra...
Men som ung vet man inte bättre!
Träffade min man som 17-åring och hade helt andra önskemål och krav 5, 7, 10 år senare!
TS: fortsätt vara dig själv och leta efter en kvinna som gillar dig och uppskattar dig för den du är!
Tjejer som har varit med skitstövlar har dåligt förtroende för killar tyvär, det tar mycket lång tid att bryta deras yttre och komma in i deras liv. Jag har flertalet gånger hört att jag är giftermålsmaterial och jag har tänkt på det på sistone men åtminstone efter högskolan då :P. Tack så mycket för tipset!
AA2012 skrev 2012-04-06 08:27:23 följande:
Du ska vara dej själv, inget annat är ens att tänka på. Tjejen i ditt liv dyker upp när du minst anar det och hon kommer att tycka om dej precis som du är 
Jag hoppas det faktiskt, det är inte så att jag dör utan flickvän eller så, men det hade verkligen inte varit fel att ha någon jag alltid kan tala med om vad som händer i mitt liv, sova bredvid och ibland gå ut och ta en fika. Man behöver inte ens träffas så ofta men bara känslan att du har en sådan person som är där för dig är skön. Tack för svaret Verklighets <3
Vilda Tiger skrev 2012-04-06 08:28:01 följande:
Du är ganska ung ännu. Jag har elever i din ålder och hör att de pratar med i termer som "cool", "ball", "så jävla häftig": alltså epitet som the bad guys lätt får. Jag är själv drygt 30 och har helt annan uppfattning om vad som är bra pojkvänsmaterial. Klart man kan vara både cool och snäll, men frågan är vad som sätts främst.
Någon sa ovan att man med "för snäll" menar mesig och jag håller med. En snäll kille, som ser på sin partner med kärlek i blicken, kan visa ömhet OCH säga vad han vill, vara framåt i sociala situationer och skratta, DET är jävligt attraktivt. Tuffingar som mest glor under lugg och surar, dem tröttnar man väldigt snabbt på.
Aha okej, nej jag tänkte kvinnorna jag frågade menade att man bara är jätte snäll, och det kan jag inte fatta varför det skulle vara ett problem, för snäll är något positivt, det finns mat som är för gott men den hade man inte hållt händerna ifrån eller? :P
Tack för svaret Tiger
Anonym (Mia) skrev 2012-04-06 10:06:14 följande:
Jag vill själv ha en partner som är snäll, men självklart har en egen uppfattning och kan säga till om hur han vill ha det. Jag vill inte vara den som bara bestämmer i förhållandet. Annars måste jag säga att jag tänder på killar som skämmer bort mig med tid och kärlek, dock är jag lite väl bortskämd förväntar att killen som bjuder på dejten ska betala, att min partner bjuder på flera kvällar där man sitter och pratar tillsammans hemma med tända ljus eller bara i soffan. En som tar sig tid till att umgås, delar mina värderingar och som vill vara med långsiktigt.
Oj då, nämen självklart vissa gillar att bestämma i förhållandet vissa vill vara jämlika i beslut och vissa självdestruktiva människor vill vara underlägsna, jag kan vara jämlik OCH jag kan bestämma, bara till en viss grad, jag orkar inte lägga mig i för mycket i min partners liv bara för att hon är min partner, det är inte så att jag äger hennes kropp när man blir tillsammans. Du är en riktig Mys-Mia, du gillar att bara ta det lugnt och bli skänkt med kärlek, du är bra flickvänmaterial, jag är nämligen en bra människokännare.
Tack för svaret Mia.