• Anonym (Gentleman)

FÖR snäll

Tjena, jag är en svensk född man på 18 år, 19 detta året. Har en utländsk bakgrund men har bott här hela mitt liv.

Idag vill jag tala om kvinnor och hur dom beter sig. Efter att ha suttit i tysthet och läst vissa trådar av kvinnor som blir fysiskt & psykiskt misshandlade så blir jag bara frustrerad. Jag tror personligen inte på kärleken. Jag har gjort flera undersökningar angående kvinnor, och jag är en sådan kille som man skulle kalla snäll, jag är alltid en gentleman mot alla mina vänner och blir beskriven som rolig. Nu kommer självaste problematiken, min undersökning bestod av att ifrågasätta många kvinnor i Göteborg om vilka typer av killar dom gillar, alla hade nästan samma svar med samma vers "Snäll men inte för snäll" nu är det så att efter denna verbala undersökning påbörjade jag en annan undersökning där jag skulle bete mig som en skitstövel ett tag och se vad problemet var. Vad som är otroligt bisarrt är att många fler kvinnor tog intresse till mig när jag betedde mig som en skitstövel och gillade mig otroligt mycket även om jag var taskig och nedtryckande. Men självaste problemet är att jag inte söker en tjej som dras till destruktiva killar, för sådana tjejer är självdestruktiva och kommer låta sitt hjärta leda dem till deras undergång. När jag är mig själv, en gentleman, en otroligt snäll och godhjärtad kille så vill kvinnor oftast ha mig som vän i stället.

Är det ens möjligt att hitta en söt, intellektuell kvinna som gillar snälla killar som inte behandlar dom som skit? Jag gillar att behandla mina tjejer som prinsessor men vissa antingen utnyttjar detta eller ogillar det. I ett förhållande så skall man vara jämlikar, ingen är mer värd eller mindre värd än den andre.

• Svar på tråden FÖR snäll
  • Lena

Med för snäll menas oftast mesig. Att man inte visar självförtroende.

Sen hur tror du att du ska få någon som vill vara din jämlike genom att behandla henne som en prinsessa?

• Anonym (badboy)

Man hittar inte nån kvinna genom att vara snäll. Dem säger att de vill ha en snäll kille men det är skitsnack! Till slut tröttnar dom och vill ha kicken dom får med en som trycker ner dom.. Thats it! Kvinnor är och förblir ett mysterium!!

• Anonym (Gentleman)
    Lena skrev 2012-04-05 23:57:01 följande:
    Med för snäll menas oftast mesig. Att man inte visar självförtroende.

Sen hur tror du att du ska få någon som vill vara din jämlike genom att behandla henne som en prinsessa?
    Du förstår väl själv att den är en metafor då jag menar att jag helt klart kommer behandla henne bra, inte som dessa människor som misshandlar och kränker sina flickvänner.

Sen för det andra, kan man inte ha självförtroende och vara snäll samtidigt? Vilken verklighetsuppfattning har du, jag älskar mig själv faktiskt, har inga som helst problem med mitt självförtroende, jag mår bara personligen bra av att vara snäll mot andra människor och jag ska inte behöva låtsas vara något jag inte är för att hitta en flickvän eller?
  • Lena
    Anonym (Gentleman) skrev 2012-04-06 00:02:25 följande:
    Du förstår väl själv att den är en metafor då jag menar att jag helt klart kommer behandla henne bra, inte som dessa människor som misshandlar och kränker sina flickvänner.

Sen för det andra, kan man inte ha självförtroende och vara snäll samtidigt? Vilken verklighetsuppfattning har du, jag älskar mig själv faktiskt, har inga som helst problem med mitt självförtroende, jag mår bara personligen bra av att vara snäll mot andra människor och jag ska inte behöva låtsas vara något jag inte är för att hitta en flickvän eller?
    Klart man kan ha självförtroende och vara snäll men vissa som är snälla är så rädda för hur andra ska reagra att de inte vågar ta plats.
  • Anonym (frugan)

Gå på en tjej som har varit med förr.
    Kanske inte nödvändigtvis äldre, men iaf som varit med en skitstövel och tagit sig ur det. Hon letar garanterat efter nån som du istället!

Du låter som en man borde gifta sig med, inte ha kul och strula runt med som många andra...
    Men som ung vet man inte bättre!
    Träffade min man som 17-åring och hade helt andra önskemål och krav 5, 7, 10 år senare!

TS: fortsätt vara dig själv och leta efter en kvinna som gillar dig och uppskattar dig för den du är! 

• AA2012

Du ska vara dej själv, inget annat är ens att tänka på. Tjejen i ditt liv dyker upp när du minst anar det och hon kommer att tycka om dej precis som du är {#emotions_dlg.flower}

• Vilda Tiger

Du är ganska ung ännu. Jag har elever i din ålder och hör att de pratar med i termer som "cool", "ball", "så jävla häftig": alltså epitet som the bad guys lätt får. Jag är själv drygt 30 och har helt annan uppfattning om vad som är bra pojkvänsmaterial. Klart man kan vara både cool och snäll, men frågan är vad som sätts främst.

Någon sa ovan att man med "för snäll" menar mesig och jag håller med. En snäll kille, som ser på sin partner med kärlek i blicken, kan visa ömhet OCH säga vad han vill, vara framåt i sociala situationer och skratta, DET är jävligt attraktivt. Tuffingar som mest glor under lugg och surar, dem tröttnar man väldigt snabbt på.

• Anonym (Mia)

Jag vill själv ha en partner som är snäll, men självklart har en egen uppfattning och kan säga till om hur han vill ha det. Jag vill inte vara den som bara bestämmer i förhållandet. Annars måste jag säga att jag tänder på killar som skämmer bort mig med tid och kärlek, dock är jag lite väl bortskämd förväntar att killen som bjuder på dejten ska betala, att min partner bjuder på flera kvällar där man sitter och pratar tillsammans hemma med tända ljus eller bara i soffan. En som tar sig tid till att umgås, delar mina värderingar och som vill vara med långsiktigt.

• Anonym (Gentleman)

Tjena folket, tack så mycket för alla svar, jag uppskattar det mycket.

Vissa tror att när jag säger FÖR snäll då betyder det att jag är en sån svartsjuk kille som inte kan hålla händerna ifrån sin partner, tvärtom faktiskt! Jag föredrar att man har lite utrymme för partnern har verkligen inte rätt att ta över hela ditt liv bara för att man har blivit tillsammans med honom.

Anonym (frugan) skrev 2012-04-06 08:21:35 följande:
    Gå på en tjej som har varit med förr.
    Kanske inte nödvändigtvis äldre, men iaf som varit med en skitstövel och tagit sig ur det. Hon letar garanterat efter nån som du istället!

Du låter som en man borde gifta sig med, inte ha kul och strula runt med som många andra...
    Men som ung vet man inte bättre!
    Träffade min man som 17-åring och hade helt andra önskemål och krav 5, 7, 10 år senare!

TS: fortsätt vara dig själv och leta efter en kvinna som gillar dig och uppskattar dig för den du är! 
    Tjejer som har varit med skitstövlar har dåligt förtroende för killar tyvär, det tar mycket lång tid att bryta deras yttre och komma in i deras liv. Jag har flertalet gånger hört att jag är giftermålsmaterial och jag har tänkt på det på sistone men åtminstone efter högskolan då :P. Tack så mycket för tipset!
    AA2012 skrev 2012-04-06 08:27:23 följande:

Du ska vara dej själv, inget annat är ens att tänka på. Tjejen i ditt liv dyker upp när du minst anar det och hon kommer att tycka om dej precis som du är {#emotions_dlg.flower}

Jag hoppas det faktiskt, det är inte så att jag dör utan flickvän eller så, men det hade verkligen inte varit fel att ha någon jag alltid kan tala med om vad som händer i mitt liv, sova bredvid och ibland gå ut och ta en fika. Man behöver inte ens träffas så ofta men bara känslan att du har en sådan person som är där för dig är skön. Tack för svaret Verklighets <3
    Vilda Tiger skrev 2012-04-06 08:28:01 följande:
    Du är ganska ung ännu. Jag har elever i din ålder och hör att de pratar med i termer som "cool", "ball", "så jävla häftig": alltså epitet som the bad guys lätt får. Jag är själv drygt 30 och har helt annan uppfattning om vad som är bra pojkvänsmaterial. Klart man kan vara både cool och snäll, men frågan är vad som sätts främst.

Någon sa ovan att man med "för snäll" menar mesig och jag håller med. En snäll kille, som ser på sin partner med kärlek i blicken, kan visa ömhet OCH säga vad han vill, vara framåt i sociala situationer och skratta, DET är jävligt attraktivt. Tuffingar som mest glor under lugg och surar, dem tröttnar man väldigt snabbt på.
    Aha okej, nej jag tänkte kvinnorna jag frågade menade att man bara är jätte snäll, och det kan jag inte fatta varför det skulle vara ett problem, för snäll är något positivt, det finns mat som är för gott men den hade man inte hållt händerna ifrån eller? :P
    Tack för svaret Tiger
    Anonym (Mia) skrev 2012-04-06 10:06:14 följande:
    Jag vill själv ha en partner som är snäll, men självklart har en egen uppfattning och kan säga till om hur han vill ha det. Jag vill inte vara den som bara bestämmer i förhållandet. Annars måste jag säga att jag tänder på killar som skämmer bort mig med tid och kärlek, dock är jag lite väl bortskämd förväntar att killen som bjuder på dejten ska betala, att min partner bjuder på flera kvällar där man sitter och pratar tillsammans hemma med tända ljus eller bara i soffan. En som tar sig tid till att umgås, delar mina värderingar och som vill vara med långsiktigt.
    Oj då, nämen självklart vissa gillar att bestämma i förhållandet vissa vill vara jämlika i beslut och vissa självdestruktiva människor vill vara underlägsna, jag kan vara jämlik OCH jag kan bestämma, bara till en viss grad, jag orkar inte lägga mig i för mycket i min partners liv bara för att hon är min partner, det är inte så att jag äger hennes kropp när man blir tillsammans. Du är en riktig Mys-Mia, du gillar att bara ta det lugnt och bli skänkt med kärlek, du är bra flickvänmaterial, jag är nämligen en bra människokännare.

Tack för svaret Mia.
  • Anonym

OK TS. Du har gjort en undersökning i en mindre stad som Göteborg. Jag säger mindre därför att om du tittar över hela världen så finns det bra mycket större städer. Mycket mer sofistikerade än Gbg iaf.

Om vi tar din ålder så skulle det i ditt åldersspann finnas ungefär en miljard tjejer i hela världen. Jag tror säkert att många många av dem skulle hellre vilja ha en kille som dig än en machotyp. 

DU kommer finna kärleken men du får väl ge det lite tid. Världen blir mindre och mindre. Ut och res och ut och studera.

Du är bara barnet. DU kommer hitta och kommer att ha ett mkt bättre och sundare förhållande än dessa tjejer som har ingått i din undersökning. 

• sextiotalist

De flesta i din ålder har inte haft seriösa förhållande, det är jättemånga som inte ens haft något förhållande alls. Så jag är säker på att du har tiden framför dig.

Du kommer troligen lämna gymnasiet nu i vår, kommer kanske plugga vidare, arbeta eller ut och resa.

Det händer väldigt mycket med en som person de åren efter man lämnat gymnasiet. Själv var jag nog inte "färdigvuxen" mentalt förrän jag var 30 och jag är kvinna.

Jag är omgiven av snälla män, som lever i förhållande, men de flesta träffade sina respektive kanske först när de närmade sig 30. Men å andra sidan, de lever kvar i sina förhållande, inga separationer eller så.       

• Anonym (Gentleman)
    Anonym skrev 2012-04-06 11:06:30 följande:
    OK TS. Du har gjort en undersökning i en mindre stad som Göteborg. Jag säger mindre därför att om du tittar över hela världen så finns det bra mycket större städer. Mycket mer sofistikerade än Gbg iaf.

Om vi tar din ålder så skulle det i ditt åldersspann finnas ungefär en miljard tjejer i hela världen. Jag tror säkert att många många av dem skulle hellre vilja ha en kille som dig än en machotyp. 

DU kommer finna kärleken men du får väl ge det lite tid. Världen blir mindre och mindre. Ut och res och ut och studera.

Du är bara barnet. DU kommer hitta och kommer att ha ett mkt bättre och sundare förhållande än dessa tjejer som har ingått i din undersökning. 
    Ja, men jag sa aldrig att alla kvinnor tänker så här, jag sa bara att det finns rätt så många. Du har rätt Göteborg är litet.

Efter att dom först har fått sitt hjärta krossat då kommer dom vilja ha en partner som mig, det är det som är problemet, vissa tjejer kräver ett misstag till kille för att förstå vilken typ av kille hon behöver.

Jag tror inte på kärleken vännen, ska studera högskola i USA kanske, blir ett byte på klimat också.

Grejen är jag undersökte tjejer som skiljer jätte mycket ifrån varandra men ändå samma svar hade de, vissa var svenskar vissa var människor med utländsk bakgrund och vissa var till och med invandrare.
  • Anonym (Gentleman)
    sextiotalist skrev 2012-04-06 11:08:30 följande:
    De flesta i din ålder har inte haft seriösa förhållande, det är jättemånga som inte ens haft något förhållande alls. Så jag är säker på att du har tiden framför dig.

Du kommer troligen lämna gymnasiet nu i vår, kommer kanske plugga vidare, arbeta eller ut och resa.

Det händer väldigt mycket med en som person de åren efter man lämnat gymnasiet. Själv var jag nog inte "färdigvuxen" mentalt förrän jag var 30 och jag är kvinna.

Jag är omgiven av snälla män, som lever i förhållande, men de flesta träffade sina respektive kanske först när de närmade sig 30. Men å andra sidan, de lever kvar i sina förhållande, inga separationer eller så.       
    Förlåt för dubbelpost men jag glömde citera dig.

När en snäll kille oftast hittar en jämlike så blir det oftast inga komplikationer, för att personen är ofta rask med att lösa problem och vill ofta lägga ner själva ärendet än att fortsätta gräla. Det är det som ger dem ett sunt förhållande, man kommer på snabba lösningar och har en positiv energi i förhållandet.

Tack för svaret sextiotalist :)
  • Anonym

Det finns många tjejer som dras till bad guys ja, men det finn ännu fler som INTE gör det!!

Du letar på fel ställe helt enketl! du borde tänka över dig själv vad det är för sorts tjejer som DU dras till eftersom att alla tjejer du frågat gett dig samma svar! Du har ju bara frågat tjejer som dras till denna sorts typen av killar..... !

Jag är tjej och jag skulle aldrig vilja ha en kille som beter sig illa mot mig och jag vet huuuuuur många tjejer som helst som tycker som jag! 

V

Svar på tråden FÖR snäll