• Tommye

    Blivande pappor på ca 30 år

    Jag och min fru planerar att börja skaffa barn, och det vore kul att snacka med fler som är i samma läge. 

    Jag är 31 år från södra sthlm =) 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-06 11:24
    Meen jag börjar då! :) Jag åker mc (när jag har någon) klättrar på väggar eller berg, åker inlines, spelar xbox. Just nu så pluggar jag kriminologi men vet inte vart det slutar när jag är klar..

    Vi börjar på måndag med att försöka så förhoppningsvis så kommer det en liten i början av nästa år. Kul att känna nån fler som blir pappa där i krokarna.

  • Svar på tråden Blivande pappor på ca 30 år
  • Mrkane

    Hej! Hänger görna på den här tråden! Jag och min fru har gjort ivf och har nyligen testat positivt. Jobbar i finansbranschen. Är utbildad ekonom. Gillar att läsa böcker, data, spela tv-spel, och skriva. Lycka till med försöken, hoppas det går bättre för dig än för mig med de naturliga försöken!

  • Tommye

    hallå =) 
    Vad kul med ett positivt besked då, antar ni har kämpat ett tag. 
    Är det första barnet?

    Jag ser väldigt mycket fram emot att bli pappa så jag hoppas det går vägen.

    Var kommer ni ifrån då? Sthlm? eller någon annan del i landet? 

  • Mrkane

    Ja, om det går som det ska blir det första barnet. När vi började våra naturlia försök blev min fru gravid direkt och det slutade med missfall, vilket var en minst sagt hemsk upplevelse. Det var ungefär ett år sedan. Vi försökte vidare, men det gick inte bra och när vi lät undersöka varför visade det sig att jag har för få bra spermier, vilket dock ivf är en effektiv behandling för. Vi kommer från stockholm. Ser också fram mot och längtar efter att få bli pappa!

  • Tommye

    Ah, Jag hade inte hört uttrycket "ivf" tidigare, men jag antog att det var något åt det hållet. 

    Tråkigt med missfall, det verkar vara något ganska vanligt förekommande. Jag var med om det för några år sedan vid en oplanerad graviditet. Jobbigt då, men glad för det nu i efterhand eftersom vi bröt upp strax därefter.

    Jag förstår att det måste känts extra jobbigt för er då som planerat för barnet.
    Men skönt att höra att det verkar finnas bra hjälp i alla fall om det är så att mina simmare inte heller är riktigt simkunniga.  

    hur långt gånget är ni nu? är det fortfarande i ett riskabelt skede? 

  • Mrkane

    Jo, missfall är vanligare än man tror. Den graviditeten var inte planerad, men mycket välkommen ändå. Vi har precis kommit till vecka 6, och vi har ett ultrljud inplanerat i vecka 8 där vi hoppas få se att allt är bra och att hjärtat slår. Oroar mig för det, men känner mig i alla fall än så länge mest glad över att graviditeten.

  • Tommye

    Ja visst kan man vara orolig, men tror det är bättre att hoppas och vara positivt inställd istället =)

     

  • Mrkane

    Vi bor på sydsidan av stan. På dagarna jobbar jag på Nordea med affärs och it utveckling. Det är bra med oss, men vi är oroliga inför ultraljudet nästa vecka. Jag tror och känner att det ska gå bra, men kan inte låta bli att oroa mig ändå för det vore så hemskt om det inte är bra. Hur går det för er?

  • Tommye

    ah, Det är fint här, bor i hökarängen om du känner till det. Jag kan tänka mig att det blir lite skönare och mer avslappnat efter ultraljudet när man fått nått typ av "bevis" på att det är bra. Vi började försöka för ca 2 veckor sen så lite för tidigt för att se något ännu, men vi kan nog börja testa om nån vecka iallafall.

  • Mrkane

    Gjorde vårt första ul idag och det såg jättebra ut, helt rätt storlek och pickande hjärta. Är jätteglad och lättad. Har ni börjat testa?

Svar på tråden Blivande pappor på ca 30 år