Vilken tum på cykel till vilken ålder ?
Hejsan!
Jag har en dotter som är ca 134 cm lång, någon som vet vilken tum på cykel jag ska köpa ?
Hejsan!
Jag har en dotter som är ca 134 cm lång, någon som vet vilken tum på cykel jag ska köpa ?
90-105 cm 12"
100-120 cm 16"
115-140 cm 20"
130-150 cm 24"
140-160 cm 26"
160-> cm 28"
Enligt Bikepartners hemsida.
Jag köpte en 16" till min dotter på 3 år häromdagen , hon är 100 cm. Var perfekt till henne då man kan ändra både styre och sadel ! Lycka till med cykelköpet !
Tycker den listan ser vettig ut.
Har en son som är 3,5 och ca 105cm lång, (lärde sig cykla precis vid 3år utan stödhjul) och vi testade just att byta över till 16" igår.
Med lite träning så kommer det bli bättre än 12" som han får trampa som en hamster i ett hjul på för att komma fram
Dottern är 128 nu och precis 7 och har växlat mellan 16 och 20" sedan i somras. 20 är ju bättre i storlek, men ibland är 16 roligare
Tack så mycket för hjälpen :) Satsar nog på en 20" Hur hanterar en 6 åring växlar ?
Inga växlar och ingen handbroms tycker jag, men det brukar vara svårt att komma undan...
Tycker handbroms kan bli lite farligt om de lyckas nypa åt hårt och växlarna riskerar bara att gå sönder för de växlar i tid och otid... Men visst finns det de som fixar det och kanske tom tycker det är lite häftigt!
Min nyblivna sjuåring är 130 cm och har en 20' sen förra året. Ni ska det köpas en till landet och det blir definitivt en 24'. Räknar med att 20-tummaren blir urväxt snart men hoppas att den håller sommaren ut.
Ta med barnet till cykelhandlaren för att provsitta.