• Anonym (mamman)

bröllopsresa med eller utan barnen? hjälp!

vi ska gifta oss i sommar och där efter åka på bröllopsresa en vecka efter ungefär.

vi har två barn som kommer vara 3,5år & 1,3år när vi gifter oss och jag har sån ångest för om barnen ska följa med på vår bröllopsresa.. min blivande man tycker bara det ska vara han & jag men jag vet inte vad jag känner.
    Vi kommer vara borta i 7 dagar.

3,5åringen ska isåfall sov halva tiden hos farmor&farfar och andra halva tiden hos mormor&morfar.
     och 1,3åringen ska sova hela tiden hos mormor&morfar.

farmor&farfar(barnens) träffar vi flera gånger i månaden och 3,5åringen har sovit borta där många gånger ( 2 dagar varje gång) och han har tyckte det varit jätte kul alla gånger.  vi har även sovit hela familjen några dagar hos farmor&farfar lite då&då. dom bor i en by 25minuter bort.

mormor&morfar (barnens) ( där även gammelmormor är dagligen) träffar dom dagligen då vi bor jätte nära varandra och jag har en jätte bra relation till mina föräldrar.   3,5åringen är i princip dagligen hos mormor&morfar eller så är dom här men vi träffas iallafall dagligen.. 

1,3åringen har sovit 3 gånger hos mormor&morfar och det har gått bra. ( han har sovit där 1 dagar dom gångerna han sovit där) men han träffar dom dagligen och ibland kommer mormor&morfar och hämtar barnen och går i skogen, åker badar osv..

båda barnen har alltså en jätte bra relation till mormor&morfar (&gammelmormor)  .  3,5åringen har bäst relation till farmor&farfar då 1,3åringen kan bli lite ledsen när han träffar farmor&farfar så det är uteslutet att han ska sova där..

vad hade ni gjort? hade ni åkt en vecka utan dom ( vi vet att dom är i trygga händer och kommer ha det jätte bra och bli bortskämda) eller hade ni tagit med barnen eller inte åkt alls?   

• Svar på tråden bröllopsresa med eller utan barnen? hjälp!
  • daddybear

bröllopsresan är för dig och din man att vara tillsammans, def barnfritt!

• dogcatbird

Åk på en kortare resa, ni får ju tid för varandra ändå? Jag skulle inte åka bort så länge när de är så små.

• kickan89

Jag tycker absolut att ni ska ha en barnfri bröllopsresa! :)

• Anonym (mamman)
    dogcatbird skrev 2012-04-06 08:42:15 följande:
    Åk på en kortare resa, ni får ju tid för varandra ändå? Jag skulle inte åka bort så länge när de är så små.

vi vill åka till ett land där man kan bada, sola och sånt så att åka på en kortare resa verkar omöjligt till ett sånt land.
  • Anonym
    Anonym (mamman) skrev 2012-04-06 08:50:47 följande:

vi vill åka till ett land där man kan bada, sola och sånt så att åka på en kortare resa verkar omöjligt till ett sånt land.

Barcelona- storstadssemester med härlig strand. Går att boka precis så många dagar ni vill.
  • Ejin

jag skulle inte lämna så små barn i en hel vecka. Åk hela familjen och sola o bada ist och åk sen en helg tripp bara ni ensamma...

Sen om bara nått åt när minsta är ett par tre år eller så så kommer de bli mkt lättare att lämna dem lite längre...

Men allt är ju upp till er såklart men om du känner med dej att du bara kommer ha ångest i en vecka så hade jag iaf inte valt att åka ensam...

• Anonym (mamman)
    Anonym skrev 2012-04-06 08:53:15 följande:

Barcelona- storstadssemester med härlig strand. Går att boka precis så många dagar ni vill.
    vi vill inte resa till en storstadsemester tyvärr. inget som lockar någon av oss
  • Anonym (mamman)
    Ejin skrev 2012-04-06 08:55:02 följande:
    jag skulle inte lämna så små barn i en hel vecka. Åk hela familjen och sola o bada ist och åk sen en helg tripp bara ni ensamma...

Sen om bara nått åt när minsta är ett par tre år eller så så kommer de bli mkt lättare att lämna dem lite längre...

Men allt är ju upp till er såklart men om du känner med dej att du bara kommer ha ångest i en vecka så hade jag iaf inte valt att åka ensam...

men att åka tillsammans blir ju inte en direkt bröllopsresa utan mer en familjesemester.. att bara ta vara på varandra & äta romantiska middagar går ju inte att göra direkt..

detta är ända gången vi isåfall kommer åka utan våra barn ( tills dom är vuxna eller på väg att bli vuxna) det är därför min blivande man vill åka själva för att vi ska få tid för varandra.  
  • vivianne
    Anonym (mamman) skrev 2012-04-06 08:50:47 följande:

Hur kan det vara omöjligt? Sommartid har ni halva Europa att välja på, bara sätta sig på ett plan och åka.
  • Anonym (mamman)
    vivianne skrev 2012-04-06 09:01:24 följande:

Hur kan det vara omöjligt? Sommartid har ni halva Europa att välja på, bara sätta sig på ett plan och åka.
    vi vill åka till t.ex turkiet, kreta, rhodos, tunisien

och att åka mindre än en vecka känns inte så lönt. 
Svar på tråden bröllopsresa med eller utan barnen? hjälp!