bröllopsresa med eller utan barnen? hjälp!
vi ska gifta oss i sommar och där efter åka på bröllopsresa en vecka efter ungefär.
vi har två barn som kommer vara 3,5år & 1,3år när vi gifter oss och jag har sån ångest för om barnen ska följa med på vår bröllopsresa.. min blivande man tycker bara det ska vara han & jag men jag vet inte vad jag känner.
Vi kommer vara borta i 7 dagar.
3,5åringen ska isåfall sov halva tiden hos farmor&farfar och andra halva tiden hos mormor&morfar.
och 1,3åringen ska sova hela tiden hos mormor&morfar.
farmor&farfar(barnens) träffar vi flera gånger i månaden och 3,5åringen har sovit borta där många gånger ( 2 dagar varje gång) och han har tyckte det varit jätte kul alla gånger. vi har även sovit hela familjen några dagar hos farmor&farfar lite då&då. dom bor i en by 25minuter bort.
mormor&morfar (barnens) ( där även gammelmormor är dagligen) träffar dom dagligen då vi bor jätte nära varandra och jag har en jätte bra relation till mina föräldrar. 3,5åringen är i princip dagligen hos mormor&morfar eller så är dom här men vi träffas iallafall dagligen..
1,3åringen har sovit 3 gånger hos mormor&morfar och det har gått bra. ( han har sovit där 1 dagar dom gångerna han sovit där) men han träffar dom dagligen och ibland kommer mormor&morfar och hämtar barnen och går i skogen, åker badar osv..
båda barnen har alltså en jätte bra relation till mormor&morfar (&gammelmormor) . 3,5åringen har bäst relation till farmor&farfar då 1,3åringen kan bli lite ledsen när han träffar farmor&farfar så det är uteslutet att han ska sova där..
vad hade ni gjort? hade ni åkt en vecka utan dom ( vi vet att dom är i trygga händer och kommer ha det jätte bra och bli bortskämda) eller hade ni tagit med barnen eller inte åkt alls?