• Anonym (illamående)

Mår illa hela tiden, vad är det?

Jag har nu i kanske två veckor börjat må illa väldigt mycket. När jag vaknar känns det som att jag på allvar ska spy. Äter jag lite för mycket så mår jag dödsilla. Jag mår illa nästan hela tiden. Jättejobbigt! Som idag, då är det riktigt illa, yr och illamående med extrem huvudvärk.

Jag är inte gravid, jag har p-stav. 

Kommer ringa vårdcentralen på tisdag, men ville se om någon här som kanske hade någon aning om vad det är? Någon form av magsjuka? 

• Svar på tråden Mår illa hela tiden, vad är det?
  • Anonym

p-stav eller inte... du kan ju vara gravid iaf. Inget skydd är ju 100%.
    jag har själv blivit gravid 2ggr trots skydd... 

• Anonym (illamående)

Jo, fast risken att bli gravid med p-stav är mycket liten. Har inte haft fullbordat sex på ungefär en månad.

• Anonym
    Anonym (illamående) skrev 2012-04-06 14:05:44 följande:
    Jo, fast risken att bli gravid med p-stav är mycket liten. Har inte haft fullbordat sex på ungefär en månad.
    fast om du är illamående är du troligen längre gången är 1 månad (om vi nu ska gissa på graviditet)

sen är inte ej fullbordat sex säkert heller... många män får små orgasmer under själva samlaget och i den vätskan som kommer ut då kan det finnas spermier..

så även om risken är liten så finns det alltid en risk!!
  • Anonym (hmm...)

En vän till mig som hade väldigt oregelbundna menstruationer trodde att hon inte kunde bli gravid. Hon upptäckte att hon var gravid därför att hon plötsligt blev illamående. Det var i v 13. Så det kan hända. Gör en test!!

• Anonym (illamående)

Fast ofullbordat sex och p-stav, nja. Tvivlar starkt på en graviditet. Och att vi inte har fullbordat sex, eller att han inte sprutar i mig är just för att vi INTE vill ha barn. 

Det måste ju finnas någon annan anledning? 

• MajasMat

Låter som migrän tycker jag. Man kan ju alltid åka till närakuten även om det är helg. ring sjuvårdsupplysningen. 

• Anonym (hmm...)

Men det är ju omöjligt för oss att gissa. Visst kan du vara sjuk också. Förra året gick nån slags influensa här då många kände sig illamående under flera veckor utan att kräkas. Men gör en gravtest för all del, och besök vårdcentralen för att prata med någon. Eller ring sjukvårdsupplysningen och hör vad de säger. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-06 14:11:16 följande:
    fast om du är illamående är du troligen längre gången är 1 månad (om vi nu ska gissa på graviditet)

sen är inte ej fullbordat sex säkert heller... många män får små orgasmer under själva samlaget och i den vätskan som kommer ut då kan det finnas spermier..

så även om risken är liten så finns det alltid en risk!!
    Ja gjorde test 4 dagar innan mens då ja mådde fruktansvärt illa o hade ont i brösten o där fanns ett plus.
    Även jag blev gravid med skydd så "risken" finns ju alltid. 
  • Anonym (illamående)
    MajasMat skrev 2012-04-06 14:20:53 följande:
    Låter som migrän tycker jag. Man kan ju alltid åka till närakuten även om det är helg. ring sjuvårdsupplysningen. 
    Ja, just idag låter det som det.. Men jag har inte haft huvudvärk annars :-/
  • Anonym (illamående)
    Anonym (hmm...) skrev 2012-04-06 14:21:29 följande:
    Men det är ju omöjligt för oss att gissa. Visst kan du vara sjuk också. Förra året gick nån slags influensa här då många kände sig illamående under flera veckor utan att kräkas. Men gör en gravtest för all del, och besök vårdcentralen för att prata med någon. Eller ring sjukvårdsupplysningen och hör vad de säger. 
    Ja självklart är det omöjligt för er att veta. Ville bara se om någon kanske hade någon idé! typ som du skriver nu, någon form av influensa!
  • Takex

Om du inte ätit penicillin nyligen så hade jag heller inte oroat mig för graviditet.

Det finns ju flera olika saker det kan vara, mitt tips är att du försöker att hålla dig från att bli uttorkad, drick mycket vatten tills du kan komma och träffa en läkare. Stress bl a kan ju få en att må sådär piss men du kanske har fått i dig ett virus som inte riktigt bryter ut helt etc!

• kotten91

Man kan må illa och vara yr utan huvudvärk och de kan fortfarande vara
    Migrän :)

• förstapyret
    kotten91 skrev 2012-04-06 15:34:54 följande:
    Man kan må illa och vara yr utan huvudvärk och de kan fortfarande vara
    Migrän :)
    Ett dygn innan min migrän "bryter ut" känner ja mig sjuk. Hängig, ser sämre, yr, illamående osv.. Så yes, håller med att det kan vara migrän.
  • Anonym (illamående)

Kanske är migrän då. Har aldrig lidit av det förut.. 

• Anonym (illamående)

Känner mest av illamåendet på morgonen, när jag ätit och när jag blir trött.. Låter inte som migrän :-/ Har inte ringt läkaren än. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga? "Hej, jag mår illa och det känns som att jag ska spy"

• Anonym

Ja men du kan ju börja med att utesluta graviditet genom att ta ett test, sen kan du gå vidare om det fortsätter. Kanske magkatarr? Även om man inte direkt får huvudvärk kan du ju ha det ändå. Vi kan omöjligt sitta här och chansa.

• Anonym (illamående)
    Anonym skrev 2012-04-10 19:33:34 följande:
    Ja men du kan ju börja med att utesluta graviditet genom att ta ett test, sen kan du gå vidare om det fortsätter. Kanske magkatarr? Även om man inte direkt får huvudvärk kan du ju ha det ändå. Vi kan omöjligt sitta här och chansa.
    Jag utesluter graviditet utan test, det är omöjligt att jag skulle vara gravid. 

Jag ber er inte att chansa, men forumet finns väl för att kunna prata om saker? Fråga saker? Jag vill bara ventilera med andra om vad det kan vara. 
  • Missundies

Magkatarr kanske? Det har jag och jag mår illa ett par timmar varje dag.

• Anonym (hmm...)
    Anonym (illamående) skrev 2012-04-10 19:36:36 följande:
    Jag utesluter graviditet utan test, det är omöjligt att jag skulle vara gravid. 

Jag ber er inte att chansa, men forumet finns väl för att kunna prata om saker? Fråga saker? Jag vill bara ventilera med andra om vad det kan vara. 
    Ring vårdcentralen! Illamående på morgonen är väl ett klassiskt graviditetstecken, så är det inte så att du egentligen oroar dig för just det...?
Svar på tråden Mår illa hela tiden, vad är det?