• malininorrköping

Påsk kaos :-O

Hela förra veckan och denna har varit kaos. Sonen 9 år As många utbrott och tuffa kvällar. han började medicinera concerta förra veckan känns nästan som det blivit lite lite värre. Men han har också fått så han kan spela x box on line så jag vet inte vad som är vad. Han älskar ju tekniska grejor men blir ju lite besatt. I måndags när jag fyllde år ville han inte äta med släkten satte sig vid ett eget bord och gick sen upp på sitt rum. Det fick han såklart. Idag skulle han dottern och pappan åka till släkt och äta påskmat. De skulle va 6 stycken. Har förberett vilka ska va där hur länge de ska va vad han kan göra under tiden och vad han kan göra när han kommer hem. Men det tog hus i helvete slagsmål spott helt galen i en timme trodde han skulle tuppa av. Såg hur dåligt han mådde. En sida av mig vill stå på sig typ han bestämmer mycket här men påsken ska han inte styra. En annan sida av mig vill inte utsätta honom för detta. Dottern bröt ihop och hatar sin bror . Jag skulle åkt till jobbet är nu hemma med nöjd son :-/

• Svar på tråden Påsk kaos :-O
  • Amoudara

Tufft! Har hört att en del kan bli värre först av concerta innan det blir bättre (om det nu stämmer) och sedan är det ju olika hur bra man svarar på det också. Har inte en son med asperger men med autism så jag känner igen mig lite i det du skriver.

• Little Ms Chatterbox

Utan omläggning i medicineringen nyligen har vår son också varit oroligare sista tiden, vi tolkade det som effekt av tidsomläggningen vid sommartiden. Han har börjat komma in i lite bättre fas nu dom här sista dagarna, kan det vara något sånt som påverkar er son också och inte bara medicinen? Även om det säkert också påverkar.

• Little Ms Chatterbox
    malininorrköping skrev 2012-04-06 15:02:31 följande:
    Ja kan ju va plus att hans pollenallergi börjar plus nya spelet plus medicin plus påsklov? Så svårt att veta
    Oj allergi också uppe på det. Han har det nog jättesvårt just nu, Minimera alla saker utanför egna rutiner och gör allt till hans fördel. Inga krav och måsten för att göra saker värre. Förekomma, förebygga och förbereda.
    Hoppas dagarna går fort så skolan börjar snart och ni kommer in i vanliga gängor igen. 
Svar på tråden Påsk kaos :-O