• Chinx

Bra mamma/blivande föräldrar-tidningar?

Vilken är den bästa mamma/blivande förälder-tidningen? 

• Svar på tråden Bra mamma/blivande föräldrar-tidningar?
  • Chinx
    Icnivad skrev 2012-04-06 14:54:43 följande:
    Jag tycker att alla jag läst hittills är dåliga. =/
    Så jag är också intresserad av om det finns någon bra över huvud taget? 
    Ska bli spännande att se om vi får några svar :) 
  • Chinx

Då får jag kanske vara lite jobbig och fråga vad som gör just Mama till en bra tidning? Så jag vet om det passar det jag vill ha :)

• Sisisisi

Den har lite av varje; intressanta reportage, mode, träning, resor... Inte så mycket "så här får du din bebis att sova", "vilken är den bästa overallen", "det här händer när din bebis är 3 månader"... Det är mycket att läsa i den så man läser inte ut den på 30 min och det står inte samma sak i varje nummer

• Nemi76

Jag fick en del Vänta barn-tidningar och har även köpt en del. Dessvärre står det ungefär samma i varenda tidning. Typ "så här utvecklas barnet från vecka till vecka" osv. Har man läst ett par tidningar har man läst alla, känner jag. Nu på slutet har jag köpt lite mer förälder-tidningar för det står lite mer matnyttigt där känner jag. 

Mama känns lite "flashigare" och något jag kan tänka mig att läsa då och då men där står inte så mycket matnyttigt utan mer läckra reportage osv.  

• Nemi76

Och då är jag ändå en person som gillar glassiga magasin men just nu är jag mer i en faktainsamlingsfas och tips på dyra märkeskläder känns inte som prio 1

• Chinx

Då låter Mama faktiskt som en riktigt vettig tidning. Hur barnen utvecklas och liknande läser jag snarare i böcker och liknande innan barnet föds isf. 

Svar på tråden Bra mamma/blivande föräldrar-tidningar?