• Aztero

Byrå eller barngarderob?

Jag har börjat planera barnkammaren här hemma och skulle behöva lite hjälp från er som vet. Det är vårt första barn och jag vill försöka redan innan barnet födds i sommar få upp de flesta större möbler i barnkammaren, och frågan är nu hur man förvarar barnets kläder. Vad tycker du fungerar bäst? Garderob eller byrå? Hänger man bebisens kläder på galgar? Skriv gärna vad ni har och vad det är för fördelar med just den möbel ni har valt.

• Svar på tråden Byrå eller barngarderob?
  • Angelica8912

Vi har en byrå i dotterns rum och så har hon en del i vår garderob när jag hänger hennes klänningar, tröjor och heldressar. Funkar bra!

• Ramborg

Jag har en byrå till dottern. Det är inte mycket som behöver hängas, nån enstaka klänning bara.

42.
  • TaTRylan

Min dotter vägrar att ha jeans eller andra sorters byxor så hon ha gadrober efter sm det mästa hänger men vi har också lådor i gadrober där de som inte kan hänga som tigits och liknande ligger i

• Lena

Använder fortfarande bara lådor till dottern på 4 trots många klänningar och kjolar men snart ska vi fixa till så vi kan hänga saker i garderoben.

• johandra

till en början funkade byrå toppen...men sen byttes de ut mot garderober..hos alla tre barn..dom växer snabbt!

Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • u77

Jag har garderober i barnens rum, med trådbackar i samt en stång längst upp. 
    Hade en byrå till minstingen först, men det blev så rörigt i lådorna. Jag är nöjd med garderoberna. 

• Erisa

Vår, nu 5-årige son Förvånad, hade sina bebiskläder i byrån Hemnes från IKEA med skötbordsdel upptill. Smidigt att ha kläderna så nära skötbordet. (En liten olycka händer ju så lätt )
    MEN
    köp en annan byrå för Hemnes byrålådor lossnade hela tiden (frontens skruvar lossnade från sidorna på lådan och bottenplattan blev ostadig).

Nu har vår son fortfarande kläderna i en (annan) byrå, men behöver nog satsa på en ny snart med djupare lådor för dom är oftast överfulla. Jeansen tar så mkt plats...

Lycka till!/Erisa

Svar på tråden Byrå eller barngarderob?