• bubbla00

Bo i Solhem, spånga

Hej! Vi är sugna på att köpa en villa i Solhem i Spånga, någon som vet hur det är att bo där? Är det ett trevligt område? Hur är det vid spånga station? Hur är det kring spånga gymnasium? Är det mycket ungdomsstök? Själv förälskade jag mig i området så fort jag såg det, så mysigt med alla gamla hus, vaktra trädgårdar och smala gator, jag blev bara lite orolig, för jag hörde att det var stökigt kring spånga station på kvällarna. jag oroar mig för att "stöket" även hamnar uppe i villaområdet.

• Svar på tråden Bo i Solhem, spånga
  • RonjaLi

Solhem är ett av de finaste områdena du kan hitta bland stockholmsförorterna!
    Visst kan det vara stök vid stationen på helgnätterna men inte mer än vid alla andra stationer.
    Vet inte vart ni bor nu men har själv bott i Sundby (Spånga), Hässelby Gård, Backlura (Hässelby), Vällingby C och Kälvesta precis på gränsen Spånga/Vällingby (mycket nära Solhem).
    Har bott på två ställen i Sollentuna, två ställen i Vallentuna och nu på landet utanför Rimbo så jag har en del att jämföra med :)
    På andra sidan Spånga Station har du Bromsten där det är lite stökigare och sen en bit bort ligger ju Tensta.
    Men Solhem är som sagt ett bra område.
    Bättre har du nog bara de finare delarna av Bromma men de är ju också självklart dyrare!
    Fördelen med Solhem är gångavståndet till Pendeltåget, bussar, simhall, skolorna, affärer osv.     

Svar på tråden Bo i Solhem, spånga