• pixie mason

Tips på Skräck/rysar/övernaturliga böcker

Hej!
    Här kan vi tipsa varandra om bra läskiga böcker :) Jag älskar dessa rysmys böcker och favoriten är så klart
    Stephen king men nu har man ju läst alla hans böcker och även alla Dean Koontz har läst och det måste finnas flera bra författare som skriver om läskiga saker? Så ös på med tips om du har några :)

Ps kan tipsa om att HP lovecraft fakiskt är läskigt fastän det är gammalt som gatan :-P

• Svar på tråden Tips på Skräck/rysar/övernaturliga böcker
  • pixie mason

Ja det ska ja göra. Kul med svenska författare som skriver då de flesta man läser är utländska och alltid utspelar sej i usa :-P

• Neria

Andreas Roman skriver svenska skräckböcker
    Joe Hill skriver också skräckromaner (Stephen Kings son)

• Faile

Johan Theorins böcker Skumtimmen, Nattfåk och Blodläge är riktigt bra. Inga monster visserligen som King eller Koontz, utan mer krypande obehag. Mycket bra.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • pixie mason

Joe hill är riktigt bra hoppas de kommer en ny bok snart

Finns ju en svensk författare som skrivit en rejält läskig bok som heter fjärilen i tibet men kan inte komma på vad författaren heter :-\

• Marilyn

Ah, Pixie! Precis den jag funderade på! Omslaget är ganska groteskt.

• Pompeia01

Jag älskar klassiska spökhistorier! Det finns massor av antologier med sådana. Gå till närmaste bibliotek och kolla under "samlingar"!

• Jesper f

Skräck, rys och övernaturligt? Låter som en beskrvinging av min svärmor.. På pricken faktumvis.

• The Seeker

Clive Barker är en bra författare...kanske svår att hitta på svenska.
    Någon mer som tycker att Akademibokhandeln är helt värdelös på att ha äldre böcker på lager...och så har de svårt att beställa in ett exemplar av en viss bok som är lite äldre(har hänt mig flera gånger här i Sthlm) 

• MammaLkpg

Intrång, David Morell Glad Riiiiktigt spännande, läste ut under en natt!

Svar på tråden Tips på Skräck/rysar/övernaturliga böcker