nekat umgänge?
hej
jag har skrivit ett par trådar ang mitt barns pappa och problemen med umgänget tidigare.
jag har ensam vårdnad och nu har det kommit till en punkt då jag inte känner att vårt barn ska vara där på ett tag.
det var egentligen pappans helg men barnet började hosta lite och då blev pappans nya tjej helt galen och tvingade pappan att skicka hem ungen.
h*n satt i soffan igår kväll och grät för att pappa tvingat h*n att åka hem.
när jag ringer och frågar så bryter han ihop och säger saker som att om ngnting händer mig lova att * får fortsätta träffa farmor osv osv osv.
pappan och hans nya ska ha barn här snart och det känns inte som ngnting kommer bli direkt lättare då.
jag har fått höra genom vårt barn att de bråkar mycket och de gör det framför barnen vilket även det känns oroväckande.
det är även bekräftat att det är pappans nya som sms:ar och mailar mig i pappans namn med spydiga kommentarer.
jag vill inte hålla vårt barn ifrån sin pappa men jag känner mig inte trygg att skicka dit barnet när det är såhär.
men jag vill inte riskera att det blir strul nu framöver med myndigheter lr så.
kan jag kontakta familjerätten med denna info och förklara varför jag inte vill att h*n ska dit eller vad ska jag göra?