• Anonym

Att bli gravid när man har mens.

Jag vet att man kan bli gravid oavsett om man har mens eller så, men undrar hur stor chans/risk det är?
    Någon här som blivit gravid när haft mens?

• Svar på tråden Att bli gravid när man har mens.
  • Anonym

Det borde ju vara snudd på omöjligt.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-07 20:03:58 följande:
    Det borde ju vara snudd på omöjligt.
    Det är precis min tanke också..
  • Anonym

Nja alltså, överlever spermierna lääänge inuti kroppen och du får väldigt tidig äl så visst går det då.

• Emelie kalla

Man kan ha äl när man har mens men tror inte det är så jätte vanligt

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-07 20:09:11 följande:
    Nja alltså, överlever spermierna lääänge inuti kroppen och du får väldigt tidig äl så visst går det då.
    Jag har ganska kort menscykel och kan ha mens två ggr under en månad.. Fast då måste spermierna ändå leva åtminstone två veckor.. :P
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-07 20:15:56 följande:
    Jag har ganska kort menscykel och kan ha mens två ggr under en månad.. Fast då måste spermierna ändå leva åtminstone två veckor.. :P
    Hur tänker du nu? Om du har mens så ofta så har du antingen ÄL precis efter mens (stor risk att bli gravid under mens) Eller väldigt kort lutealfas (du kommer ha svårt att bli gravid). Har du en normal lutealfas (som ligger runt 12-14 dagar) skulle du alltså ha äl under mensen.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-07 20:15:56 följande:
    Nej nu tänker du allt fel.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-07 20:24:46 följande:
    Hur tänker du nu? Om du har mens så ofta så har du antingen ÄL precis efter mens (stor risk att bli gravid under mens) Eller väldigt kort lutealfas (du kommer ha svårt att bli gravid). Har du en normal lutealfas (som ligger runt 12-14 dagar) skulle du alltså ha äl under mensen.
    Anonym skrev 2012-04-07 20:27:00 följande:
    Nej nu tänker du allt fel.
    Om vi har sex i början av mensen, och den är en vecka, och sen ytterligare efter en vecka så kan jag ha ägglossning. Eller hur tänker ni? Jag är inte expert..
  • Anonym

Om du har mens två gånger i månaden borde du ha mens+äl samtidigt typ om du har normal lutealfas, vilket du förmodligen inte har om du får mens två gånger i månaden. Det kan betyda att du får svårt att bli gravid.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-07 20:47:57 följande:
    Om du har mens två gånger i månaden borde du ha mens+äl samtidigt typ om du har normal lutealfas, vilket du förmodligen inte har om du får mens två gånger i månaden. Det kan betyda att du får svårt att bli gravid.
    Har ett barn sen tidigare som jag fick utan problem men jag har väldigt oregelbunden mens, ibland dröjer det en månad mellan och ibland två/tre veckor.. Men ja, det återstår väl att se om jag blir gravid eller ej.. :P
Svar på tråden Att bli gravid när man har mens.