Nytt förhållande med hundar som inte går ihop
Hej,
Jag har nyligen inlett ett förhållande med en ny man och vi har varsin hund sedan tidigare, jag har en 3 årig kastrerad staff och han har en 4 årig kastrerad schäfer/rottweiler.
Till en början fungerade hundarna ganska bra ihop men nu har de rykt ihop 3 gånger den ena gången resulterade i 9 stygn och dränage för min.
Då jag har ett mål med mitt hundägande, jag vill träna lydnad och helst komma ut och tävla, jag köpte min hund som en sönderstressad 9 månaders unghund som jag lagt ner väldigt mycket tid på och först nu börjar det ge resultat och han börjar bli den hund jag alltid drömt om, pigg, glad, hänger med på allt och älskar lydnad.
Min pojkväns hund, som är en jättesnäll och trevlig hund, aktiveras mest genom några promenader per dag annars är han mest sällskapshund på soffan vilket resulterar in en mycket understimulerad hund som har lärt sig hur han ska göra för att få som han vill, inget tydligt ledarskap finns eftersom min pojkvän inte brytt sig om att skaffa sig ens grundläggande kunskaper i hundägande.
Jag tror inte att vi någonsin kommer att kunna ha hundarna ihop och jag känner inte att jag vill ge upp min hund som jag lagt ner så mycket på och jag kan inte heller kräva att han ska göra sig av med sin hund. Så om någon har några idéer om hur vi kan lösa detta tar jag tacksamt emot dem.