Skall bestämma BVC i centrala Göteborg, tips?
Det är dags för mig att bestämma BVC i centrala Göteborg.
De finns ju en del, så jag behöver era egna erfarenheter.
Tack på förhand!
Det är dags för mig att bestämma BVC i centrala Göteborg.
De finns ju en del, så jag behöver era egna erfarenheter.
Tack på förhand!
Ugglan eller vad den heter? Hört att den skall vara bra. Jag går själv på Linnestaden och är nöjd där oxå.
Kungshöjd går vi på. Den tycker jag är bra:)
Om du inte har något emot att ta dig ut till Frölunda så är familjehuset trädet toppen! både Möddravård, Bvc, föräldrargrupper och barngrupper ..... man kan hänga ihop med samma gäng länge!
Det är litet och intimt, klart positiva upplevelser därifrån!
I samma hus som Läkarhuset +7 finns en BVC som jag bara hört gott om.
Vi har precis bytt till lillugglan i läkarhuset +7.
Har varit där på 18-månaderskontroll och även läkarbesök.
Vi fick bra bemötande och förtroende med en gång.
Fördelen är att man ringer och får komma dit både när barnet är friskt och sjukt. Då behöver man inte träffa så många olika utan de lär känna oss och sonen.
Det är det enda stället jag känner till eftersom vi bor utanför stan.
Läkarhuset +7 avdelning lillugglan verkar vara ett bra och mysigt ställe, då de kommer känna igen en.
Är det långa väntetider? De är ju inte så många som jobbar där så det känns som om det borde bli många väntetider.
Är jättenöjd med Kungshöjd faktiskt. Hörde en del negativt om dem innan vi valde, att det var svårt att få tider osv men det är inget jag märkt av.
Vi fick tid för kontrollen bara några dagar efter att de fått hans journal.
När han blev sjuk fick vi tid dagen efter, men då bokade jag en tid själv på deras hemsida. Finna det inga lediga tider där så är det bara att ringa.
Så än så länge har det inte varit några väntetider.
Kungshöjd är TOPPEN!!! Stor varning för Capio Haga-Annedal på allegatan dock. Där gick vi innan vi bytte. Fullkomligt inkompetent personal. Katastrofalt ställe.
Tack kära ni för alla tips ni delat med er!
Idag var jag och kollade läget på Kungshöjd och det blev ett lätt val.
Kungshöjd BVC blir det.