• Qliana

Vad är ok att önska sig i present?

Jag vet med säkerhet att vi kommer få presenter när bebisen är född.

Vad jag funderar på är vad man kan önska sig eller om man kan önska sig... De flesta kanske vill köpa små söta bebiskläder....?

Jag funderar nämligen på att önska mig lite större saker till bebisen då vi har stor släkt på båda sidor och stora kompisgäng som håller ihop.

Ex på något jag skulle vilja önska till lilla bebisen är
    -Laban -lakan till vagga alt spjälsäng
    -Bärsele från babybjörn /ringsjal
    -Babysitter (speciell ca 450 kr)

Dessa saker kostar ju lite mer och det kanske inte är ok att komma med sådana här förslag även om de frågar. Skulle ni be folk att gå ihop och köpa tillsammans eller är det fräckt?

///Qliana

• Svar på tråden Vad är ok att önska sig i present?
  • Freyja

jaag tycker de är ok att be folk köpa ihop , gör väl oftast kompisarna iallafall

• Jessica24

Jag tycker att det helt och hållet beror på hur nära man står varandra och hur väl man känner personerna i fråga.
    Inte skulle jag be några kompisar eller kusiner att slå ihop för att vi skulle få stora saker.
    Men skulle min syster och mina föräldrar fråga, så hade jag lätt kunnat säga det till dom.

/Jessica24

• mette

Nja, jag skulle inte önska mig saker så. Känns lite pretantiöst..eller som man tar för givet att alla ska ge nåt!
    De som vill ge nåt litet kanske bara vill ge en blomma eller så. Av dina föräldrar kan du ju önska dig men av vänner...nej. Tänk om de inte ens har tänkt att ge!

• guldplutt

Jag har inte ens fått frågan... även om jag är rätt säker på att vi kommer att få saker. Känns som att det får bli en bonus. Jag har försökt hinta lite att det är läge att börja på strlk 62 om man vill köpa kläder, strlk 56 tror jag att vi redan har så att det räcker, det är allt. Men å andra sidan vet vi redan att vi redan innan BF får bidrag från våra föräldrar till de stora sakerna, vagn, bilstol, o säng m tillbehör.

• bebben Elias mamma

Familjen hade jag sagt till vad jag önskade, eller bett att de ger pengar sà jag kan handla själv vad jag vill ha till bebisen.
    Kompisar mm fâr köpa vad de vill, tycker det känns lite dumt att be dom köpa nàgot jag sagt till dem. Och de tycker säkert att det ár roligare att köpa nàgot de själva sett ut, det hade jag ocksâ tyckt. Fast om de frâgar själva kan man ju föreslà det du tänkte.

• sign

När det gäller bebisar så är det inte som med andra presenter... folk köper ju oftast för att det är så himla kul (!) mer än för att ni verkligen behöver (tror jag). Däremot vad gäller föräldrar och syskon tycker jag det är okej, om de frågar.

• ejenderman

Jag tycker inte man önskar sig så. dom som vill köpa nåt får göra det. vissa vill ju köpa kläder och vissa skicka ju en blomma. men däremot så fyller jag år exakt en månad innan Bf så då ska jag önsa mig lite till bebben som jag inte har kunnat eller hunnit köpa själv.

• Qliana

Intressant! Visst är det svårt.... Jag vet ju att vi kommer få presenter - det har de flesta redan hintat om. Men, jag tror nog ändå att OM DE FRÅGAR så skulle jag nog föreslå om att de kan gå ihop och köpa.... Om de då frågar vad vi önskar oss till bebisen så kan man kanske säga ovanstående saker.

• Knirps

Jag tänker på hur jag själv skulle vilja göra som vän eller släkting till en familj som får en bebis, och då är det faktiskt så att jag skulle vilja överraska med något jag valt ut själv. Min present skulle ju vara en "bonus", som någon beskrev det, och inte något man förväntar sig av mig.

Om dina vänner och släktingar däremot frågar tycker jag att det är helt ok med önskningar.

• miss chocolate

Jag skulle nog inte önska så utan vidare..Däremot om man får frågan om det är "något särskilt vi behöver?"..Då skulle jag ju passa på att önska!

Svar på tråden Vad är ok att önska sig i present?