• Anonym (undrande)

Du som känner dina ägglossningar. Hur känns det?

Du som känner dina ägglossningar. Hur känns det? Är du säker på att det är just ägglossning. Har du fått det bekräftat på något vis?

Måste ägglossningen vara ca 14 dagar efter mens, eller kan den vara tidigare, även med en normal menscykel?

Tacksam för svar
    undrande

• Svar på tråden Du som känner dina ägglossningar. Hur känns det?
  • Anonym (sticker)

Det molar och gör ont på ena sidan, typ vid ljumsken. Får även en stickande känsla, som nåt vasst trycks in i ljumsken. Ibland får jag en liten blödning också.

• Anonym

Jag känner vilken sida ägget släpper från till och med =) Molar och är en spciell känsla, jag ser det även på flytningarna som blir kladdiga...

• Anonym (tveklöst)

Jag får ofta jätteont! Känner oxå vilken sida ägget släpper ifrån, smärtar som en plågsam mensvärk. Och dagen efter får jag nästan alltid en blödning...

• Blåbär0103

Brukar få ont i någon sida av nedre magen. Flytningarna blir otroligt slemmiga, så slemmiga att jag måste byta trosor några gånger extra om dagen. Det kan göra riktigt ont på ena sidan av magen. Ibland så jag måste ta alvedon.

• Febreg

Känner också en molande känsla på ena sidan vid ljumsken. Det "bubblar" lite samtidigt som det känns som en blandning mellan mensvärk och att ha håll.
    Blir även extra hungrig under ägglossning.

• mytol

Till en början känner jag mig svullen i hela nedre magen och har molvärk, oftast kvällen innan ägglossning. Dan efter känner jag vilken sida det släpper ifrån å har molvärk å de hugger och sticker, i ungefär ett dygn.

• LunaLunatic

Får ofta som mensvärk vid ägglossning.

• Anonym (tveklöst)

Förresten, äl behöver inte vara 14 dgr efter mens. Däremot är lutealfasen (tiden mellan ägglossning och mens) nästan alltid 14-16 dgr. Den varierar sällan.

• Anonym (så känns det)
    Febreg skrev 2012-04-08 15:06:01 följande:
    Känner också en molande känsla på ena sidan vid ljumsken. Det "bubblar" lite samtidigt som det känns som en blandning mellan mensvärk och att ha håll.
    Blir även extra hungrig under ägglossning.
    Plus att jag blir vansinnigt kåt!
  • delih

För mig hugger/ilar det till i äggstockarna, mest känns det på den sida ägget släpper. Sedan emellanåt kan det kännas som vanlig mensvärk också, men jag kan ändå känna skillnad på mensvärk och ägglossning.

• Anonym

det som drar och "suger" i den trakten (snett under naveln, åt höger och vänster)
    svårt att beskriva 

• GulTussilago

Ibland är det molande värk, som mensvärk fast mer koncentrerad. Ibland blir det mer skärande smärta som gör riktigt ont (eller ja, inte superont alltså, men det är så jag får vika mej dubbel) i en halv sekund eller så.
    Tydliga äggviteliknande flytningar som verkligen kan "bilda broar" (lååånga)
    Å så blir jag sexsugen..

Svar på tråden Du som känner dina ägglossningar. Hur känns det?