• Svar på tråden skor på sommaren?
  • Thursday

Min unge har sandaler. Är det potthett och man hänger i sandlådan kan man gott vara barfota. Jag skulle inte själv vilja ha gympaskor på mig i 30 graders sommarvärme.

I reject your reality and substitute my own.
  • maximum

Håller med Thursday.
    Min son är en riktig barfotaunge på sommaren så det räcker med ett par sandaler och kanske en tygsko typ Converse arr ha på kvällarna

• Smurfan08

Nu pratar jag om tre fyra åringar. Antar att dom inte får vara barfota på förskolan heller...

• Nina 566

Mina barn har sandaler (med stängt tå) samt flera par gympadojor..

• lightfish

Vi har kört sandaler med stängd tå alternativt blir det typ gympadojor med öppet på sidorna och alltid med strumpor för att han ska slippa den värsta sanden.

• Aprikos

Ett par skor räcker inte. Man ska ha skor att byta med, annars är det inte bra för barnens fötter. Mina barn har ett par tygskor, ett par sneakers samt två par sandaler på sommaren. Sen är converse det sämsta små barn kan ha, efetrsom sulan är platt och supertunn, inte alls bra för barnfötter...

• Thursday
    Smurfan08 skrev 2012-04-08 17:31:49 följande:
    Nu pratar jag om tre fyra åringar. Antar att dom inte får vara barfota på förskolan heller...
    Jag pratar också om 3-åringar. Varför skulle de inte kunna vara barfota på förskolan? Alt. ha strumpor i sandalerna.
  • DetLillaÄcklet

Sonen älskade sina blixten-skor i "Foppatoffla-modell" förra sommaren så det lär bli liknande i år också. Utöver det har vi redan köpt vanliga gympadojor och stövlar. Det räckte gott och väl förra året så det blir säkert bra i år med.

• ZuMa

Mina barn älskar Crocs på sommaren, och jag tycker det är supersmidiga skor. De funkar i alla väder (så länge det inte är för kallt vill säga). Lätta för barnen att ta på och av sig själva också.

• Nina 566
    Thursday skrev 2012-04-08 17:41:47 följande:
    Jag pratar också om 3-åringar. Varför skulle de inte kunna vara barfota på förskolan? Alt. ha strumpor i sandalerna.

Sanden blir väldigt varmt på sommaren i sandlådan.

Jag vill inte att mina barn är barnfota, varken i sandllådan eller annars.
    På gräs på en gård ok.   
  • Thursday
    Nina 566 skrev 2012-04-08 17:50:06 följande:
    Sanden blir väldigt varmt på sommaren i sandlådan.

Jag vill inte att mina barn är barnfota, varken i sandllådan eller annars.
    På gräs på en gård ok.   
    Ojdå, tja, det får du ju välja själv förstås. Men du kanske skulle fundera lite på om du verkligen gör dina barn en tjänst med det där.
  • Flickan och kråkan

Vi använder tunna tygskor. Sandaler tycker mina barn inte så jättebra om. De hatar när det kommer in sand och småstenar . Används när det är sand- och grusfritt .

• Nina 566
    Thursday skrev 2012-04-08 17:53:47 följande:
    Ojdå, tja, det får du ju välja själv förstås. Men du kanske skulle fundera lite på om du verkligen gör dina barn en tjänst med det där.

En tjänst med att springa runt barfota? Ja, det gör jag. Det finns bra skor att köpa som inte är täta på foten. Köper man billigt skit på Coop tex så kanske det inte funkar men skor på fötterna tycker att jag barn bör han. OM man nu inte bor ödsligt på landet... Men så som gator och vägar, lekparker ser ut i dag så tycker jag att man verkligen gör barnen en tjänst genom att sätta på dem ett bra sköna sommarsandaler eller dyl. 

Att låta sina barn springa barfota känns Wt     
  • Thursday
    Nina 566 skrev 2012-04-08 18:00:06 följande:
    Att låta sina barn springa barfota känns Wt     
    Eh nej, det känns fullt naturligt att låta dem vara barfota i sandlådan som ju var det TS frågade om. Däremot känns det väl rätt WT att låta ungarna springa omkring på "gator och vägar"....
  • Nina 566
    Thursday skrev 2012-04-08 18:08:13 följande:
    Eh nej, det känns fullt naturligt att låta dem vara barfota i sandlådan som ju var det TS frågade om. Däremot känns det väl rätt WT att låta ungarna springa omkring på "gator och vägar"....

Aaa..ok då =) Att vara barnfota i en sandlåda som man "känner till" är väl ok men inte att låta kidsen ränna runt utan skor =)
  • sarsparis

Hur fula de än må vara, men min son vägrar ha något annat än Crocs på sommaren, har provat med olika sandaler, men han vägrar, så nu köper vi bara ett par crocs och ett par gympaskor. Sen är crocs rätt praktiska, bara att sköja av när de är smutsig, de kan ha dom när man badar, barnet lär sig snabbt att ta av och på den själv.    

Svar på tråden skor på sommaren?