• Anonym

Någon mer än mig som gjort vaginalförsnävning??

Hej! 

Jag har nyss gjort en vaginalförsnävning och vill utbyta tankar med andra som eventuellt har gjort det. Någon här på FL?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Någon mer än mig som gjort vaginalförsnävning??
  • Anonym

Via operation så går man in och syr ihop underlivet i en timglasliknande form. Det är väldigt enkelt förklarat. Jag har hört att denna operation är ganska vanlig ändå så blev sugen att utbyta tankar med andra som gjort denna operation. 

• Fliken

Hej Jag gjorde slidförsnävning för 2 månader sedan. Försökte ha sex men det gick inte :-/ när min man försökte koma in så gjorde det jätte ont. Det känns som en liten flik under huden som gör ont vid öppningen :-/ undrar vad det är?? Hur funkar sexet för dig efter operationen?

• Anonym (Sanna)
    Fliken skrev 2013-10-22 23:02:13 följande:
    Hej Jag gjorde slidförsnävning för 2 månader sedan. Försökte ha sex men det gick inte :-/ när min man försökte koma in så gjorde det jätte ont. Det känns som en liten flik under huden som gör ont vid öppningen :-/ undrar vad det är?? Hur funkar sexet för dig efter operationen?
    Vad tråkigt att höra. Hur länge har du väntat med sex? Vart opererade du dig? 

Jag vill inte skrämma dig men för mig blev det dessvärre katastrof. Jag började störtblöda på hemresan och trodde att jag skulle förblöda.  Märkte knappt någon skillnad när jag hade sex.. Troligen sprack jag upp på hemresan. Har dessutom fått kronisk uretrit efter op. Läkaren vet inte om de kan koppla min uretrit till op. men det uppkom i samband....

Jag önskar dessvärre att jag hade denna op. ogjord!  
  • Anonym (Ag)
    Anonym skrev 2012-04-08 21:16:39 följande:
    Hej!  Jag har nyss gjort en vaginalförsnävning och vill utbyta tankar med andra som eventuellt har gjort det. Någon här på FL? Tacksam för svar!  

Kapp, jag har! År 2010 gjorde jag en vaginal rejuvenation ( fött två barn vaginalt och var öppen därnere som en ladugårdsdörr på vid gavel) med laser. Det var inte så glappt i muffen att jag behövde göra mycket ingrepp inuti själva slidan, men ingångshålet syddes ihop och nu har jag en skitsnygg vagina om jag får säga det själv. Ser ut som en ung oskuld där nere. Innan var typ hela mellanväggen öppen, nu är det ett stort avstånd mellan slidhålet och anus. Skitnöjd är jag. Gjorde dock inte mitt i Sverige och det gick på ca 40,000 spänn. Jag behövde ingen narkos utan det var rejäla lokalbedövningar ( vilka sattes i båda stjärtsittbenen och DE gjorde asont att lägga, ajaj) men efter det kände jag inte ett skvatt. Det var en rätt långsam läkning, måste ta det lugnt i 6 veckor och vara utan sex så klart. Men numera syns knappt ärret. Sååå fint och sååå nöjd. Jo, jag fick lite lugnande också innan ingreppet så jag var lite lullig. Det gjorde inte mycket ont efteråt heller, inget som lite smärtstillande inte kunde hjälpa med.
  • Anonym (Ag)
    Fliken skrev 2013-10-22 23:02:13 följande:

Det gjorde ont för mig med i början, var livrädd att han sytt ihop för trångt. Kändes som om jag skulle spricka upp och det blödde även lite efter de första gångerna. Men det var ingen fara och det var helt normalt sa mig kirurg. Han sa att jag även kunde massera där stygnen suttit och i och runt slidan med e vitamin olja några ggr/dag. Numera känns det helt normalt, inga problem alls och inte har det blivit större igen trots hårt sex.
    Det lustiga var att min kirurg ville att jag skulle vara med i ett TV program där han skulle intervjuas om denna teknik, denna vaginal rejuvenation han gjorde. Va? Aldrig i livet att jag skulle vara med i national TV och berätta för hela kontinenten att jag gjort ett sånt ingrepp. Inte ens om jag fick det gratis. Han tjatade även på mig rätt mycket att ställa upp. Jag blev lite irriterad. Jag vill inte prata om min muff öppet i TV. Herregud, jag kan verkligen se hur mina ungar skulle bli retade efter det och att jag själv endast skulle bli till hon med den kirurgiska fittan. Fy fan...
  • Anonym (undra)

är det någon av er som blivit och fött barn igen efter operationen? kan man föda normalt?

Svar på tråden Någon mer än mig som gjort vaginalförsnävning??