• Tilda04

Någon som druckit ricinolja??

Hejsan!

Nu sitter jag här och ångrar djupt att jag drack ricinolja i hopp om att det skulle sätta igång någonting.
    Jag hinner inte gå från toan innan det är dags igen...det bara rinner (usch)
    Finns det någon som har någon erfarenhet av detta?
    Hur länge kan man vara så här dålig i magen och har det hjälpt för någon??
    Tacksam för svar!!
    Kram jenny

• Svar på tråden Någon som druckit ricinolja??
  • Tilda04

Fick tipset att drick en hel flaska!
    Alltså 60 ml

• mamma Linder

Jag har druckit en hel flaska varje gång och det har startat min a förlossningar båda gångerna. men jag hade gått över tiden då, jag tror inte förlossningen startar om bebben inte är redo.

• Tilda04

Har BF idag.
    Fick du sammandragningar direkt efter du gått på toa några gånger eller tog det ett tag?
    Har lite värkar nu men de är svaga...

• Jatte

Drack en halv flaska och det satte igång min förlossning...

• Gisse the one and only

Jaja men att dricka ricinolja är inte alls bra. All näring går ur kroppen, ni blir trötta och orekeslösa och orkar inte med en förlossning. Det ENDA ricinoljan gör, är att ge er rallybajs, det är bara renasammanträffandet att man fött barn när man druckit det.

• Lady Namárië

Nej, ricinolja är inget man skall ta när man är gravid!

"Startar ricinolja förlossningen? Är det farligt?
    Detta är absolut inget medel att ta för dig som gravid. Det kan utlösa ett kraftigt värkarbetemed negativa följder. Således inte lämpligt!"(www.karolinska.se/templates/Page.aspx)

• miss chocolate

Jag kom ut snabbt och lätt när min mamma drack ricinolja. Hon hade gått över tiden i och fick tipset från en barnmorska för att slippa bli igångsatt. Nu var jag ju inte förstfödd, så det är väl lite därför förlossningen gick snabbt också.

• Gisse the one and only

Nu är det ju så att forskningen gått framåt. Så hur det var för våra föäldrar, spelar ju mindre roll.

Det är INTE att rekomendera ricinolja.

• Ta da

Det är farligt att dricka ricinolja för att sätta igång förlossningen, låt bli det! Fråga en barnmorska så får ni höra.
    /TD

• miss chocolate

Nej, det är väl tur att forskningen går framåt.. Men nu var ju redan Ricinoljan drucken i det här fallet. så då kan man ju inte i efterhand rekomendera att inte dricka ricinoljan.. Men TS kanske ändå är på förlossningen nu?

• Gisse the one and only

Men vi får väl hoppas att det är fler än TS som läser detta, eller?

• Sara K

Hjälp!! Hur gick det för dig TS??
    Har oxå hört att det är ganska farligt att dricka ricinolja... Inte för att strö salt i såren alltså utan jag blir lite orolig för dig.

• Tilda04

Allt har gått bra jag fick värkar och förlöste en flicka måndag natt till tisdag morgon en helt underbar förlossning!! Men tack för all omtanke!

• Sara K

Grattis!! Skönt att det gick bra!!

Svar på tråden Någon som druckit ricinolja??