• Lizzan89

Förvaring och hållbarhet av köpta cocosbollar?

Någon som vet hur dom ska förvaras? Ländia cocsbollar med äggviteskum i.

Det står bara att bäst före gäller obruten förpackning, men inte hur länge dom klarar sig när man öppnat den.

Det står heller inte om dom ska förvaras annorlunda efter man öppnat. Innan står dom ju i rumstemperatur i butiken, men det känns dumt att förvara dom i värme i flera dagar när man har öppnat förpackningen sen.

Köpte två förpackningar i onsdags som jag öppnade (5 dagar sedan), och jag ställde dom i kylen igår.

Thea | 110826 | 4275 g, 54 cm
  • Svar på tråden Förvaring och hållbarhet av köpta cocosbollar?
  • Frontline

Vi brukar frysa in dom och sen bara ta fram så många jag ska ha för stunden.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Themis

Brukar också stoppa dem i frysen, gott med kall kokosboll ju!

Full frontal nerdity.
  • Lizzan89

Ja det brukar vi också göra, men av nån anlending glömde vi bort det . Så dom har legat i skafferiet och nu i kylen, för jag var osäker på om dom fortfarande går att äta. Då kändes det onödigt att kasta in dom i frysen.

Thea | 110826 | 4275 g, 54 cm <3
  • before

Min erfarenhet är att hållbarheten är rätt dålig även om man fryser dem - det som händer är att man får äta sega (kalla) kokosbollar och, tja, sedan är de slut. Därav den dåliga hållbarheten, de tar slut helt enkelt.

• La Lola
    Lizzan89 skrev 2012-04-09 08:54:03 följande:
    Ja det brukar vi också göra, men av nån anlending glömde vi bort det . Så dom har legat i skafferiet och nu i kylen, för jag var osäker på om dom fortfarande går att äta. Då kändes det onödigt att kasta in dom i frysen.
    ett tips är ju att smaka på de.....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Themis
    before skrev 2012-04-09 08:57:32 följande:
    Min erfarenhet är att hållbarheten är rätt dålig även om man fryser dem - det som händer är att man får äta sega (kalla) kokosbollar och, tja, sedan är de slut. Därav den dåliga hållbarheten, de tar slut helt enkelt.
    Precis! Det är mitt största problem också med kokosbollar! Ibland hinner de inte ens in i frysen!! Skrikandes
    Full frontal nerdity.
Svar på tråden Förvaring och hållbarhet av köpta cocosbollar?