• gookie

Esbjerg-Harwich med färja, kostnad?

Någon som åkt Esbjerg Harwich? Jag har försökt att kolla priser och vad jag kan få det till så kostar det ca 9000 tur och retur om man är 4 personer och en bil. Tycker det låter farligt mycket någon som vet? Vi har tänkt oss att bila till Irland men ser inte ut som man har råd med det... Vi har med hund så vi vill bila. Tacksam för svar

• Svar på tråden Esbjerg-Harwich med färja, kostnad?
  • gookie

Är det mycket billigare att åka utan bil? För vad jag kunde se så var det hytterna som var så ofantligt dyra. Kan väl bli svårt att hyra ska ju vägen till Irland sen och har med hund... Sen måste vi ju bila lite i Danmark också för att komma till Esbjerg...

• amanda h

Funderat på att åka dover-calais istället? :) betydligt billigare o tar bara några timmar!

• nevermind

Bilar genom halva Europa. Calais ligger ju i norra Frankrike. Men då kan ni kanske lika gärna ta tunneln under Engelska kanalen.

• gookie

Ok! HUr långt är det tro? Får se vad barnen säger om att bila så länge bara:) Men färja verkar ju fasligt dyrt:( Synd man ska ha med hund för fågelvägen hade varit mycket billigare och lättare:) Som jag räknar med färjor bensin mm så kanske 30 000 men jag undrar om mina siffror stämmer känns helt otroligt...

• gookie

Vi ska hälsa på rescue centret på Irland som vår hund kommer ifrån och ta med en hund hem. Jag vill inte lämna henne för hon har separationsångest och har ett traumatiskt förflutet. Vill inte ha det på mitt samvete att hon kanske inte har det bra medans vi är borta, då kan jag inte koppla av  

Men kan det vara så himla dyrt att ta färja som jag tror låter väldigt dyrt? Hhmmm verkar inte bli någon resa blir för dyrt... 

Ja det var ju väldigt många mil att köra tack för att du kollade upp det för mig  

• gookie

Vi har nog 30 mil till Malmö ca om inte mer...

• inze

Åker ni via Holland och Hoek van Holland finns priser för 2 vuxna och 2 barn och en Volvo fick jag fram 227 euro, när jag sökte på avresa 18 juni och borta 2 veckor, vilket ju är betydligt mindre än 9000 kr. Sedan måste man väl räkna på hur mycket mer bensin det går åt för att ta sig till Holland jämfört med Danmark.

Svar på tråden Esbjerg-Harwich med färja, kostnad?