• Anonym

varför strävar många efter det omöjliga

som att ha ensam vårdnad..men herregud jag skulle förstå det om läget är allvarligt och man behöver det , men det är nästan omöjligt att få det då ska det bevisas att läget är jätteallvarligt och att man e i behov av det  och mycket mer.........man e ju trots allt två om ett barn ,så varför sträva efter det omöjliga....för det är det om inte där finns allvarliga själ ..Glad

• Svar på tråden varför strävar många efter det omöjliga
  • h8him

Som jag förstår det har det blivit lättare att få enskild vårdnad än förut. I vissa fall kan jag tänka mig att man vill kunna flytta, byta skola osv utan att den andre ska kunna hindra det. i andra fall finns det verkliga samarbetsproblem som påverkar barnets situation negativt och då är det inte lämpligt att ha gemensam vårdnad.

• Anonym (**)

Det är lättare idag att få enskild, man ser mycket just på samarbetet mellan föräldrarna.

Det finns de föräldrar,. både mammor och pappor som gör en stämning gentemot den andre föräldern, för att "jävlas" Jag har sett det på nära håll ett par ggr.

Ingen av dessa har fått enskild, utan det har fortsatt med GV.

För min del, gjorde jag en stämning mot mitt barns pappa då han är anmäld av skolan för misshandel på henne. Han har länge varit elak, både fysiskt och psykiskt mot henne som framkommit nu.

Samarbetet är Noll! Han kör över allt som kommer i hans väg, så även hans egna dotter, jag skyddar 24/7 och det tar på krafterna...

Men det är som du skriver...jag håller med om att det är näst intill omöjligt att få det annars och jag kan tycka att det är bra, med tanke på att jag sett det på nära håll...Men för min del, hoppas jag innerligt för min dotters skull (som inte ens vill till pappa) att det löser sig till det bästa för henne....

• Anonym (MM)

För att vissa uf är totalt omöjliga att samarbeta med.

EV har ju inget med umgänget att göra, men underlättar i allt möjligt. T ex att öppna bankkonto, fixa pass, välja dagis och skola, ta kontakt med BUP, ta beslut om operationer (det finns de operationer som inte på något vis är livsnödvändiga, men som kan underlätta livet för barnet), etc... 

• Trisse85

Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.

Ett gammalt ordspråk.

Svar på tråden varför strävar många efter det omöjliga