• Äldre 9 Apr 11:16
    12921 visningar
    9 svar
    9
    12921

    trille jogger, ngn med erfarenhet!

    ngn som har ngn erfarenhet utav vagnen
    trille jogger.
    hur bra går den i terränger , och när man ska svänga.
    och i "stads joggning"

    står ca 7kg, upplevs det tungt när man är ute och springer?
    funkar handbromsen bra i nedförsbacken, massa frågor nu?
    ngn? :)

     

  • Svar på tråden trille jogger, ngn med erfarenhet!
  • Äldre 10 Apr 14:23
    #1

    ingen?

  • Äldre 21 Apr 14:17
    #2

    Jag har en Trille jogger, är toknöjd med den, väldigt lätt att springa med både i skogen, grusväg och asfalt. Eftersom framdäcket är låst så är den inte så smidig i ex affärer. Men den rullar väldigt lätt, man måste spänna åt handbromsen för att den ska fylla sin funktion.

    Den enda nackdelen med vagnen är att den inte är så "ombonad" så på vintern får man bädda in barnet eller ha en rejäl mössa

    Bara fråga om du undrar nått!

  • Äldre 2 May 18:40
    #3

    jag har köppt en :)
    supernöjjd, visst det finns en del saker, tex att det blåser rätt i på sidorna  men för 1499 är jag riktigt nöjjd :).
    och som du säger blir det lite sådär i affärerna, men jag kör den överallt hela tiden så jag börjar bli van vid det storhjulade monstret :).

    och ett plus e ju att det är lätt att plocka isär den å in i bilen :).
    tack!      

  • assa1
    Äldre 10 May 22:02
    #4

    Hej! O, vad jag blir glad att ni gillar vagnen! Jag har precis köpt en men inte hunnit testa... Letar efter tillbehör som myggnät/solskydd. Har ni några tips? Hittade regnskydd för Trille. Har ni testat det? 

  • Äldre 12 May 11:06
    #5
    assa1 skrev 2012-05-10 22:02:55 följande:
    Hej! O, vad jag blir glad att ni gillar vagnen! Jag har precis köpt en men inte hunnit testa... Letar efter tillbehör som myggnät/solskydd. Har ni några tips? Hittade regnskydd för Trille. Har ni testat det? 



    Jag tog ett myggnät från en brio vagn å knöt de runt vagnen de funkar helt okay. Men jag tror babytravel myggnät passar och även deras regnskydd.. Sen har jag använt en fotsack även den från brio
  • assa1
    Äldre 13 May 16:18
    #6
    bonus88 skrev 2012-05-12 11:06:59 följande:
    Jag tog ett myggnät från en brio vagn å knöt de runt vagnen de funkar helt okay. Men jag tror babytravel myggnät passar och även deras regnskydd.. Sen har jag använt en fotsack även den från brio
    Tack! Testade med mitt Brio-myggnät...  det blev lite sådär men funktionen finns där :) Använde även underdelen av en åkpåse för att "mysa" till det lite. 
  • Äldre 22 May 20:56
    #7

    ngt myggnät har jag ennu inte behövt andvända, så jag vet itne riktig, regnskyddet köppte jag till för ca 200kr
    väl värt det :)

    älskar fortfarande den! 
    men får nog köpa en liten paraplyvagupptill, för den e ju itne jättesmidig, sen kasar min lille kille ner rätt långt när han halvligger, och det blir itne så bekvämt om man e ute ett par timmar.

    men för löpturen, underbart!     

  • Äldre 15 Apr 21:02
    #8

    Finns det något vindskydd man kan använda? Hos oss blåser det jämt  och en 1 åring som ff chippar efter andan så fort det blåser för mycket.

  • Mon 16 Jan 2023 15:04
    #9

    Har haft Trilles jogger models 2013, den var supergrym. Flög med över halva världen och klarade allt mellan djungel till asfalt. Dock fick jag upprepad punktering på ett av däcken. 2015 köpte jag nya modellen och allt var platifierat. Korgen sprack i sömmarna vid första belastning som dessutom var minimal. Allting kändes rangligare och billigare både dragkedjor,tyg,chassi och plast. Vågade faktiskt bara springa med den ett par ggr. Den var bra iom att min son är lång och här fick han bäst plats. Har en tendens att dra åt ena eller andra hållet (gäller båda vagnarna). Efter 4 mån sparsam användning gick en av fästena sönder så att hela underredet släppte, tur att vi gick i långsam takt när det hände. 

Svar på tråden trille jogger, ngn med erfarenhet!