• Mickes2012

5 veckors bebis äter ersättning var 3 timme

Min dotter är 5 veckor, inne på sin 6.vecka. Hon får mestadels Semper 1-ersättning och lite bröstmjölk. Hon har gått upp i vikt väldigt bra och ligger över kurvan. MEN, hon äter varje dag var tredje timme dygnet runt. Hur länge ska bebisarna äta så ofta?? När börjar dom sova lite längre på natten??

Sedan är hennes bajs brungrönt! Är det pga ersättningen?

• Svar på tråden 5 veckors bebis äter ersättning var 3 timme
  • Minifer

Men .. var tredje timme är väl inte ofta? Själv ammade jag, men då var det var nittionde minut ungefär. Var tredje timme är ju lyx =) Mina barn är 1.5 och 2.5 och de får fortfarande något att äta var tredje timme, mellanmål varvat med måltider. Sova längre på natten tror jag våra gjorde runt tre månader kanske? Det är jätteindividuellt

• Dimitra

I min familj äter alla var tredje timme, barn som vuxna, under dygnets vakna tid Din bebis kan börja sova längre om nätterna alldeles snart, eller om ett år, det går tyvärr inte att sia om.

Min bebis hade också brungrönt bajs när han åt tillägg Baby semp 1.

The Dimitra universe.
  • anna8211

Har en son som blir 3 månader den 15/4 o han får bara ersättning. Han äter varannan timme om man inte har tur o han sover men då äter han så fort han vaknar. Samma är det nästan alla nätter men ibland har vi tur o då sover han 4 timmar i streck.

• Coyote

Låter alldeles fullständigt normalt. Och jepp, ersättningen kan göra bajset brungrönt, och det luktar rätt illa.

• Försök inte

Var tredje timme är väl jättebra. Tänk på dig själv också. Förr åt barnen var 4:e timme så var 3:e är absolut inga problem.

• Natulcien

Var tredje timme är verkligen inte ofta! Snarare ganska sällan för en sån liten. Vår son ammades ca varannan timme tills han var runt 8 månader. Nu är han 1,5 år, men äter fortfarande ca var tredje timme. Små barn behöver äta så ofta. Egentligen bör vuxna också äta var tredje timme för att hålla blodsockret på jämn nivå...

Sova längre på natten gör de när de är redo. Vår son sov hela nätter utan att vakna runt 10 veckor.

• Alisa

Min son, nu 5 veckor, äter alltfrån varannan timme till fyra timmar mellan. Ibland behöver han en slurk för att kunna somna dagtid och då kan det bli ännu oftare. 

Dottern flaskmatades också och sov hela nätter (7 timmar i sträck) när hon var sju månader. Upplevde det som tidigt    

• Alisa

ps. Gällande "över kurvan" så ska hon följa SIN kurva. Det måste INTE vara medelkurvan...... Ni behöver alltså inte vara orolig att hon får i sig för mycket mat  

• lavli

får man fråga: ni som värmer ersättning i mocro, hur länge har ni den inne?

• Coyote
    lavli skrev 2012-04-11 21:18:04 följande:
    får man fråga: ni som värmer ersättning i mocro, hur länge har ni den inne?
    28 sekunder på högsta effekt var perfekt för oss.
  • Vintergatan

Alla barn är olika. Min yngsta åt med 2 timmars mellan rum varje dag upp till 5-6 mån. Hon åt med fler timmars mellanrum på natten men endast om hon fått äta så här under dagen. Och jag tänkte att bättre att hon får göra så under dag tid och sova bättre på natten. Hon mådde bra av det =). och det var helt okej med bvc också. =).

• Tristani

Min tös är 11v och äter med 2-3 timmars mellanrum på dagarna och sover hela natten och gjort sen hon kom, första månaden vakna hon vid 4 å ville ha mat, nu vaknar hon vid 6 och sista målet på kvällen är vid 21-21:30

• violatricolor

Min tjej är 6,5 vecka och äter vanligen var 3-4 timma men någon gång per dygn brukar hon sova länge och det kan gå 6 timmar från förra målet, då brukar jag ta upp henne för jag börjar bli lite orolig men det är nog fel...

Svar på tråden 5 veckors bebis äter ersättning var 3 timme