• Zalman

Gräset är inte grönare på andra sidan

Gräset är inte grönare på andra sidan

Jag tycker att många människor av idag har en lite konstig inställning till lycka i allmänhet och förhållanden i synnerhet.

Alla människor vill vara lyckliga, älskade, sedda och respekterade. Men vägen till att uppnå dessa mål är inte helt kända för alla i vår herres hage.

Alltför många tycks ha den inställningen att ”jaja, kan väl vara ihop med xxx tills jag hittar något bättre”. Om du har rätt inställning till kärleken så har du gjort ett val, den personen du har gift dig med har du BESTÄMT dig för att vara din prins eller prinsessa.

Om du till 100% har bestämt dig för att leva med denna person resten av ditt liv, händer saker.

Du stänger av radarn och ser inte andra personer som skulle ha ”otrohetspotential”.

Du behandlar din partner på ett underbart sätt så att vederbörande inte skulle komma på tanken att vara otrogen. För att få leva med en underbar partner måste du själv vara en underbar partner.

För vilken prins/prinsessa vill leva med ett svin?

Kom ihåg, den lättaste människan att förändra är alltid dig själv.

En del människor hittar på skäl till att inte vara lyckliga i allmänhet och olyckliga i ett förhållande i synnerhet. Det kan vara att det fattas pengar, jobb, tid, hälsa, vänner mm.

Sanningen är att dessa skäl är en livslögn som vissa har upprepat så många gånger att de till slut tror att det är sant.

Hur avslöjer man då en gnällspik? Man kan slå vad att du kan hitta en annan människa som har det värre på papperet och som ändå är mycket lycklig.

En annan intressant sak är att man kan ”tillverka” lycka själv.

Man behöver inte vinna på lotto, få bästa jobbet mm.

Hur gör man då för att bli lycklig?

Se detta klipp om vägen till lycka enligt forskare:

Harvard psychologist Dan Gilbert “Why are we happy?”

Välj svensk text.

http://www.ted.com/talks/dan_gilbert_asks_why_are_we_happy.html

• Svar på tråden Gräset är inte grönare på andra sidan
  • Anonym (Anna)

Alla människor handlar egoistiskt och det är det enda som driver oss.

• Anonym

Helt sjukt, vi lever en gång, varför inte passa på att göra så mycket som möjligt. Varför inte kunna gifta sig lyckligt och sedan skiljas när allt känns pyton.

• Zalman
    Anonym skrev 2012-04-09 14:12:32 följande:
    Helt sjukt, vi lever en gång, varför inte passa på att göra så mycket som möjligt. Varför inte kunna gifta sig lyckligt och sedan skiljas när allt känns pyton.
    Om man VÄLJER att gifta sig lyckligt, varför VÄLJER man då att det ska kännas pyton?

Jag känner en kille som max har varit ihop med samma tjej i ett år.
    Han har har lätt att få tjejer, dock har han nästan alltid en ytterligare på gång.
    Vilket gör att det första förhållandet spricker...
    Lyckligt är inte det första ordet jag tänker på när hans namn nämns.

Visst, jag är inte fanatisk, visst kan folk skilja sig, men alltför ofta av fel orsaker.

Träffade Tomas Fogdö på en föreläsning som han hade.
    Ställde följande fråga till honom, skulle du vilja ha ryggskadan ogjord?
    Han svarade nej. 
    Förklaringen är att han har VALT att vara lycklig med sin ryggskada.
    För vad är alternativet? Ska han vara olycklig och känna sig som ett offer resten av livet?

• Anonym

När du gifter dig så tror du att du är lycklig, sedan som förändras saker och du får en helt annan inställning till vad lycka är. Varför ska barn exempelvis behöva leva med föräldrar som bara tjafsar. Förr har äktenskapen varat för evigt och hur jävla bra var det.

Nä, vill jag skilja mig för att jag får det bättre med någon annan, då gör jag det! Gräset kan vara grönare på andra sidan.  

• Ung och nyfiken

Ska jag någonsin gifta mig ska det vara med en kvinna som jag verkligen älskar och känner att det kommer hålla med annars kan man fan lika gärna va sambos och separera när det verkligen är skit, inte efter 1 gräll utan när det verkligen går åt helvete men fattar vad ni alla säger och respekterar eran syn på det.

• Anonym (Anna)
    Ung och nyfiken skrev 2012-04-09 21:57:32 följande:
    Ska jag någonsin gifta mig ska det vara med en kvinna som jag verkligen älskar och känner att det kommer hålla med annars kan man fan lika gärna va sambos och separera när det verkligen är skit, inte efter 1 gräll utan när det verkligen går åt helvete men fattar vad ni alla säger och respekterar eran syn på det.
    Jo men sen ska man ju vara gift kanske i 50 år och det kan hända mycket på vägen, att man växer ifrån varann. Nej, hellre ensam än med nån jag inte älskar längre.
  • Anonym (skild)
    De flesta som gifter sig gör ju det när dom verkligen älskar varann och de flesta har nog som avsikt att det ska hålla. Men sen händer det saker som gör att man kanske växer i från varann. Jag har tagit mej ur mitt äktenskap och vi försökte verkligen allt för att få det att funka och hitta tillbaka till varann men efter att försökt flera år så fick jag inse att det inte fungerar och gå min egen väg. JAG förtjänar att vara lycklig och må bra. Mina barn förtjänar att ha lyckliga föräldrar, ska inte behöva ha en mamma och pappa som bråkar alla dagar. Jag vill inte leva ihop med någon som jag bara har vänskapskänslor för, ingen kärlek, ingen ömhet, ingen närhet. Nej då lever jag hellre själv.
  • Anonym
    Anonym (skild) skrev 2012-04-10 11:07:55 följande:
    De flesta som gifter sig gör ju det när dom verkligen älskar varann och de flesta har nog som avsikt att det ska hålla. Men sen händer det saker som gör att man kanske växer i från varann. Jag har tagit mej ur mitt äktenskap och vi försökte verkligen allt för att få det att funka och hitta tillbaka till varann men efter att försökt flera år så fick jag inse att det inte fungerar och gå min egen väg. JAG förtjänar att vara lycklig och må bra. Mina barn förtjänar att ha lyckliga föräldrar, ska inte behöva ha en mamma och pappa som bråkar alla dagar. Jag vill inte leva ihop med någon som jag bara har vänskapskänslor för, ingen kärlek, ingen ömhet, ingen närhet. Nej då lever jag hellre själv.
  • Anonym

Kan du se in i framtiden? Om inte, då tror jag aldrig du kommer gifta dig.
  • Anonym
    Anonym (skild) skrev 2012-04-10 11:07:55 följande:
    Mmm .. sen finns det dom som har det hur bra som helst men sumpar allt för att få knulla någon annan... bara för att det är sååå spännandeoch sååå pirrigt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-10 15:26:08 följande:
    Mmm .. sen finns det dom som har det hur bra som helst men sumpar allt för att få knulla någon annan... bara för att det är sååå spännandeoch sååå pirrigt.

och så skönt... och ja, varför inte? Jag är så trött på att vi ska leva med sextorka bara för att vi inte ska få ligga med andra. Jag önskar jag var gift med någon som kunde tänka sig att ha sex med någon annan ibland så jag också fick det. Vad är problemet? Att vi delar lite kroppsvätskor med någon? Herre gud!!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-10 15:57:32 följande:
    och så skönt... och ja, varför inte? Jag är så trött på att vi ska leva med sextorka bara för att vi inte ska få ligga med andra. Jag önskar jag var gift med någon som kunde tänka sig att ha sex med någon annan ibland så jag också fick det. Vad är problemet? Att vi delar lite kroppsvätskor med någon? Herre gud!!
    1) Alla som knullar runt gör det inte pga av sextorka , vissa knullar som kaniner hemma men knullar andra vid sidan av ändå bara för att... finns väl lika många ursäkter som det finns otrogna skithögar.

2) Det du nämner finns redan , det kallas för öppna förhållanden , men man måste nog först ha mog nog att föreslå det.

3) Felet består inte i själva utbytandet av kropssvätskor utan i det faktum att man är för feg och ryggradslös för att stå för vad man egentligen vill och därför väljer att smyga bakom ryggen på sin partner.

Gud har nog inte med saken att göra... det handlar nog mer om människans svaghet
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-10 16:16:34 följande:
    1) Alla som knullar runt gör det inte pga av sextorka , vissa knullar som kaniner hemma men knullar andra vid sidan av ändå bara för att... finns väl lika många ursäkter som det finns otrogna skithögar.

2) Det du nämner finns redan , det kallas för öppna förhållanden , men man måste nog först ha mog nog att föreslå det.

3) Felet består inte i själva utbytandet av kropssvätskor utan i det faktum att man är för feg och ryggradslös för att stå för vad man egentligen vill och därför väljer att smyga bakom ryggen på sin partner.

Gud har nog inte med saken att göra... det handlar nog mer om människans svaghet

Vadå svaghet? Vi är skapta för att föröka oss, det ligger i människans natur att ligga runt. Vem har sagt att en människa är svag bara för någon märklig jävel har fått för sig att vi är idioter om vi gör någonting med någon annan.
Svar på tråden Gräset är inte grönare på andra sidan