• Isbit

vad har man för bil när man har 4 barn?

Vi kommer att ha två barn i bakåtvända bilstolar & två barn på bälteskudde.
    Hur löser man det när det i alla bilar är två stolar i mitten? Som tex. på chrysler voyager.
    Då får de två större barnen klättra in över bakåtvända bilstolarna varje gång.
    Det funkar ju inte. ..

• Svar på tråden vad har man för bil när man har 4 barn?
  • jag och mina monster

jodå.. det funkar.. har oxå 4 barn.. varav 3 i bakåtvända stolar.. 2 längst bak.. (öppnar skuffen när jag sätter in dom),  och en bakom förarsätet.. och en med bilkudde bakom passagerarsätet.. funkar faktiskt.. har en chrysler voyager.. =)

• 20120419

Voyagern är en bra bil. Har själv haft en.
    Mercedes G-Klass rekomenderar jag för större barnfamiljer.

• Isbit

Jaså du har dom längst bak. Jag har en gammal chrysler voyager nu där soffan längst bak är liksom plan så det är svårt att få en stol att sitta fast.
    men det kanske inte är så på de nyare bilarna? Då kanske det är mer stolar än en soffa?

• tinis77

Vi har en Chrysler Voyager med 2 bakåtvända stolar, hade tre bakåtvända förut. 2 stolar längst bak på soffan, och en bakom passageraren. Gick in i bilen på förarsidan. Nu har vi en bakåt längst bak på passagerarsidan, en bakom passageraren och bältesstol bakom föraren. Funkar perfekt. Blir värre i höst när vi ska ha plats för 4 bakåtvända och en bältesstol..

Svar på tråden vad har man för bil när man har 4 barn?