• lina95

Hade sex med min lärare, GRAVID!

Ja hej allihopa. Har tvekat länge på att skriva om detta här men here it comes.

För ett år sedan fick jag en ny svenskalärare. Han var lång, mörk och snygg. Han var 24 och jag var 15. Alla tjejer gillade honom. Själv tyckte jag att han verkade vara en riktig snobb.  Det dröjde några månader innan vi började prata. Jag satt ensam på en bänk i skolans korridor och läste en bok och då kommer han fram från ingenstans och börjar prata om boken jag läser. Alla mina tankar om honom försvann och jag tyckte genast att han var charmig, snäll och genom det samtalet så visade det sig att vi hade mycket gemensamt. 

Vår relation utvecklades genom att vi först pratade mycket om böcker men sedan övergick till att prata om våra egna liv. Vi kom varandra väldigt nära och jag började gilla honom och tillslut så visste jag att jag var kär i honom. Men jag visste ju att han det inte skulle gå eftersom han var min lärare.
    Detta var när jag gick i nian och när sommaren sedan kom och inget hade hänt mellan oss så trodde jag att han inte kände likadant. 

På min skola finns både gymnasiet och högstadiet så jag gick kvar på samma skola efter nian med så jag går i ettan nu på samma skola. Jag har honom fortfarande som lärare men endast en gång i veckan då han hoppar in istället för vår ordinarie svenskalärare. 
    Vi fortsatte prata på som vanligt i höstas men något hade ändras - han blev mer öppen och han kollade på mig mer och mer. Och allt vårt prat övergick i flirtande.
    Det dröjde bara några månader och sedan kysstes vi.
    Nu har det gått fem månader sedan vi först kysstes och vi har kommit överrens om att hålla det hemligt till sommaren eftersom han slutar då. I Januari hade vi sex för första gången och det var, ja - helt underbart. Jag gillar honom så väldigt mycket och allt har rullat på så bra mellan oss och ingen misstänker att vi är tillsammans. 
    För två veckor sedan upptäckte jag att min mens var sen men jag väntade en vecka för att se om den skulle komma men det gjorde den inte.
    Jag berättade för min syster att jag misstänkte att jag var gravid men jag berättade inte vem det var jag hade haft sex med och hon frågade inget mer om det sen heller. Hon tog mig till ungdomsmottagningen där jag fick reda på att jag var gravid i andra månaden.

Jag blev ledsen och arg på mig själv. Hur kunde detta vara möjligt?
    Nu har det lugnat ner sig lite och jag mår lite bättre nu och är glad över barnet som växer inne i mig.
    Dock vet jag inte om jag ska behålla det, jag är trots bara 17 år och jag och läraren har inte varit ihop så länge. OCH HAN ÄR MIN LÄRARE! 
    Jag  har inte berättat för någon annan än min syster att jag är gravid och jag vet inte hur jag ska berätta det för mina föräldrar och läraren. Jag gillar honom mycket men att jag skulle bli gravid med hans barn var inget jag någonsin funderat över.

Vad ska jag göra? Hur ska jag berätta för läraren och mina föräldrar? Ska jag behålla barnet eller inte? 

• Svar på tråden Hade sex med min lärare, GRAVID!
  • Josefajjn

Jag tror inte det finns någon som kan ta det här beslutet åt dig. Det är din kropp och det är du som måste genomgå en abort eller en graviditet. Däremot så känns det som att du måste ta itu med det här, nu. Prata med din kille om det. Du måste verkligen berätta för honom och det är också typ nu! Berätta vad det är som pågår och så kanske ni kan komma fram till ett beslut tillsammans? Vad du/ni än bestämmer er för att göra så är jag övertygad om att det är något som ni kommer att klara av.

När jag var 18 gjorde jag en abort, vilket självklart var fruktansvärt jobbigt men det är inget som jag ångrar. När jag var 20 så blev jag mamma. Så, jag vet vad du har framför dig. Ingen av dessa vägar är speciellt roliga att vandra själv, så jag hoppas verkligen att du får det stöd du behöver av din pojkvän.

• gravid

Om ni hade sex i januari är det väl ändå sent att göra abort??????

• Anonym (Stay strong!)

Jag blev gravid när jag var 17 år, födde min dotter strax innan jag fyllde 18. Idag är hon snart 8 år och min ögonsten :) förhållandet höll dock inte, kanske var för ung för att veta vad jag ville osv. Men vi höll ihop i 4,5 år. Träffade min nuvarande sambo för 2,5 år sedan och väntar nu vårt första barn.. stor skillnad mot min förra graviditet, speciellt ekonomisk när man nu har fast jobb och väldigt god ekonomi.

Men det går att skaffa barn när ma är ung! dock är familjens stöd extra viktigt. Jag var såå nervös när jag berättade för mina föräldrar, men när chocken lagt sig så var de ett enormt stöd.

Hur du ska lösa sisten med att berätta för läraren.. stay strong! han är vuxen och väl medveten om vad som kan hända när man har sex. Har du använt preventivmedel?

• Anonym (Ähm)

Troll tråd skulle jag tro..

• Rocktroll
    gravid skrev 2012-04-09 17:24:37 följande:
    Om ni hade sex i januari är det väl ändå sent att göra abort??????
    Får man inte göra abort fram till v 18? eller är det tidigare? Har som tur var aldrig behövt ta det beslutet.
    .:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
  • Amy27

gravid: de hade sex i jan för första ggn, de har väl hänt fler ggr sen dess.

TS: hur du än ska göra med barnet, behålla eller ej så tycker jag att du ska berätta för killen. Han har rätt att veta.
    Lycka till!

• sweasmamma
    Rocktroll skrev 2012-04-09 17:30:32 följande:
    Får man inte göra abort fram till v 18? eller är det tidigare? Har som tur var aldrig behövt ta det beslutet.
    nää v 12 , annars måste man ha besked från socialstyrelsen !! och det ska mycket till för att få ett ja därifrån 
  • Anonym

TS! du säger du är 17 år, då måste du väl veta att man måste skydda sig ?? annars hamnar man där du är! fostret i din mage har nu ögon nästa hjärta armbågar och fingrar !!! att göra abort låter bara hemskt för att man inte va beredd, man få bli redo och läraren i fråga får ta sitt ansvar . med eller utan dig 

• Anonym

hoppas det inte är sant.

tycker stilen i språket känns lite mer vuxen än en person i ettan på gymnasiet (jobbar själv på gymnasiet), visst jag kan ha fel, en del uttrycker sig mognare än andra, men min spontana reaktion var att detta inte är skrivet av en tjej i den åldern. Är så många trolltrådar nu så man tror ju knappt på nåt längre:)

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-09 17:37:20 följande:
    hoppas det inte är sant.

tycker stilen i språket känns lite mer vuxen än en person i ettan på gymnasiet (jobbar själv på gymnasiet), visst jag kan ha fel, en del uttrycker sig mognare än andra, men min spontana reaktion var att detta inte är skrivet av en tjej i den åldern. Är så många trolltrådar nu så man tror ju knappt på nåt längre:)
    sant men VARFÖR starta en sån tråd?? vad är det roliga med det ?? =)  jag fattar typ INGEN trolltråd=)
Svar på tråden Hade sex med min lärare, GRAVID!