• Bollas

Vad gör man i Köpenhamn på en helg?

Jag och min man ska resa till Köpenhamn över helgen, utan barn, och nu undrar jag om någon har förslag på vad man kan göra. Har googlat lite och förstår att det mesta (av shopping) är stängt på söndagar... :(

Om någon har tips på shopping, uteliv (barer, restauranger), "måste se"-ställen osv så mottages det tacksamt :) 

• Svar på tråden Vad gör man i Köpenhamn på en helg?
  • Ewald01

Ja du, kolla runt lite. Leta upp en bra restaurang. Tivoli :), Sevärdheter, nattliv ... 
    Du kan ju läsa lite om Köpenhamn på Wikipedia.se ...

• Ewald01

Finns ju en hel del kring Köpenhamn centralstation. Köbenhavns Hovedbanegården.

• Bollas
    Ewald01 skrev 2012-04-09 19:33:30 följande:
    Ja du, kolla runt lite. Leta upp en bra restaurang. Tivoli :), Sevärdheter, nattliv ... 
    Du kan ju läsa lite om Köpenhamn på Wikipedia.se ...

Tack för svar :)
    Ja, jag har ju googlat som en tok haha...men tänker att det ändå oftast blir bättre med andras erfarenheter. 
  • Ängelii

Ta en tur på ströget, ta en öli Nyhavn, åk med en guidad tur på vattnet, ät smörrebröd, drick en god öl. köpenhamn är en väldigt mysig stad tycker jag ;)

• Bollas
    Ängelii skrev 2012-04-09 19:48:46 följande:
    Ta en tur på ströget, ta en öli Nyhavn, åk med en guidad tur på vattnet, ät smörrebröd, drick en god öl. köpenhamn är en väldigt mysig stad tycker jag ;)
    Oh, låter härligt. Känner att jag börjar glädja mig!!
  • Ewald01

Brukar byta tåg i Köpenhamn. Finns en hel del att göra. Det är bara att promenera runt lite :) .. den lille havfrue, Danmarks Akvarium, botanisk have, ...

• eliten

Säger som föregående öl och smörrebröd i nyhavn och sedan mysig guidad båttur på vattnet, sedan fins ju tivoli, backen, zoo ja massa mysiga ställen.

• Dixie

är ni kvar i Kph på söndagen? för det mesta är ju stängt i Dan på söndagar - men ett besök på Louisiana kan kasnke vara ngt?

www.louisiana.dk/dk/Menu/Besøg+Louisiana/Praktisk+information

Svar på tråden Vad gör man i Köpenhamn på en helg?