Tips på roligt och annorlunda sätt att fria ?
Jag är en man som tänker fria till min sambo, vill ha tips från er kvinnor på hur ni hade velat att ert frier skulle se ut ? :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-09 22:08
INGEN !?!
Jag är en man som tänker fria till min sambo, vill ha tips från er kvinnor på hur ni hade velat att ert frier skulle se ut ? :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-09 22:08
INGEN !?!
Det beror väl lite på vad du har för budget, vad har ni för gemensamma intressen, vad har hon för intressen, hur är du annars, är du väldigt romantisk osv..
Det bästa är ju om hon inte kan ana att något är på gång, kanske blir hon misstänksam om du helt plötsligt gör till dig om du inte är romantisk annars.
Vet en kille som friade hemma i tv soffan när barnen hade somnat på varsin förälder...
Jag skulle vilja göra en exlusiv resa tillsammans, tex om min tjej tog mig ett vinterlandskap tex, och vi åkte hundsläde eller nått sånt. För det är något jag gärna skulle vilja uppleva...
Alltså vi gör ganska mkt hotell weekends och sånt annars med...så skullle vilja göra ngt annat kul !
Budget, skit samma känns det som....från 0-3-4 tusen ...
Hundsläde hade varit ngt :)
Nej precis helst ska hon inte veta ngt....funderar på att göra det en helg då jag jobbar ( men att jag tar semester)
Kom igen nu brudar, ni brukar ju ha så mkt ideer om hur ni vill ha det :)
37 som läst och ett svar !?!?!?!
Vad tror du vill hon ha ett storslaget frieri som på film på en femstjärnig restaurang eller ett intimt frieri hemma efter en mysig middag tex. i badkaret när ni tar ett mysigt bad tillsammans eller på en skogspromend eller vill hon bli överraskad så ska du fria när hon minst anar det tex. när hon kommer hem från jobbet och då ska du ju inte göra något du inte brukar göra innan för då blir hon ju misstänksam. En fråga bara efter att ha läst en tråd om ett musslyckat frieri, du är väl säker på att hon kommer att svara ja? Om inte så skulle jag iallafall inte fria på en offentlig plats.
Jag läste med den andra tråden....därav att jag började fundera.....visst man kan väl aldrig vara säker men jag hoppas ju så klart på att hon svarar ja.
självklart hade jag accepterat om hon inte vill gifta sig. Man kan inte tvinga in någon i det.
Vi har pratat lite om det sen innan.....
Men gärna fler förslag !?!?!?
Vad tycker hon om? Hur är hon som person? Håller med om att du ska göra frieriet personligt det ska säga jag älskar dig och känner dig väl och vet vad du tycker om.
det är där prolemmet ligger...hon har inga egentliga intressen så...utan gillar det mesta ....hade varit lättare om hon hade haft ngt riktigt intresse, eller ngt hon verkligen hade gillat....kunde man gått lite efter det.....
Hon hänger mer med på det mesta...och tycker det mesta e kul....men man vill ju ändå att dt ska bli speciellt !!
Är hon en som vill ha stora romantiska gester eller gillar det mer litet och intimt eller en som gillar att bli överraskad?
Res med henne någonstans eller låt henne gå till en vännina under dagen, och gör fin o god middag.
Lägg ringen i champanget. En klassiker som funkar alltid! ;)
Om jag skulle vara tjejen så skulle jag vilja bli friad på t ex där hela familjen är samlad. För det är något att minnas! :)
Gör det ärligt. När var hur spelar nog mindre roll så länge du öppnar ditt hjärta och förklarar varför du vill gifta dig med henne.
Och jag skulle vilja ha det privat, bara han och jag!
Jag har en god vän vars sambo överraskade henne med en utflykt till den plats där de första gången kysste varandra ( en offentlig plats i Stockholm) . Där packade de upp en picknick-korg som han hade haft med sig. Han hade inte med sig någon ring, för att han ville att hon skulle få välja då det är hon som ska bära den för alla framtid. Hur som helst så tog han en ring från en läskburk ( går inte att göra nu när de har ändrat format på "dragringarna") och ställde sig på knä och friade. Hur lyckat som helst. Kan tillägga att de gifte sig på samma plats ett år senare. Hur romantiskt som helst.
Finns det någon plats som betyder extra mycket för henne? Något landställe, någon strand, något?
Skulle absolut inte heller vilja att någon friade till mig framför familj eller vänner och en ring i champagne skulle jag inte heller vilja ha och det känns så Hollywoodfilms aktigt. Håller med ovanstående finns det någon plats som betyder något särskilt för er två? Där ni träffades, kysstes första gången var på första daten eller som på något annat sätt är speciell för er och som ni förknippar med er relation? Då skulle jag fria där. Om ni inte har det så välj en annan mysig plats som du tror att hon skulle uppskatta. Ett frieri ska kännas personligt och intimt när du friar tycker jag att du ska som ovanstående skrev öppna ditt hjärta och tala om varför du vill gifta dig med henne.
Jag och min kille ska förlova oss. Det vi kom fram till är ju att vi ska äta god mat, gå på karuseller och sedan så ska han fria på virvelvinden (en karusell som snurrar mycket).
Det började som skämt men jag tycker att det är verkligen romantiskt att fria i en stund fylld av nöje och glädje.